منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 753
:: بازدید ماه : 5022
:: بازدید سال : 18739
:: بازدید کلی : 212805
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392

عصرایران: برادرِ سردار شهید ناصر کاظمی و وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی با نگارش نامه ای به حضور رهبر معظم انقلاب ، از ایشان درخواست کرد برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ،  در خصوص حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این انتخابات ، تدبیر نمایند تا «مردم فهيم و انقلابي ما در روز ٢٤ خرداد حضور اكثريتي خودرا به رخ جهانيان كشيده ورييس جمهور موردنظرخود را انتخاب نمايند.»

 پیش از این نیز چهره هایی مانند علی مطهری ، آیت الله حائری و نیز زهرا مصطفوی ، دختر امام(ره) نامه های مشابهی را به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرده اند.

متن نامه بدین شرح است:

سلام و درود خدا به حضور مبارك مقام معظم رهبري
 
«جهت ادامه انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني و متصل شدن به انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)
هميشه سراپا گوش به فرمان امام  وياران صديق و مومن امام كه عملا درخدمت انقلاب واسلام عزيز
بوده اند باشيد»

(قسمتي ازوصيت نامه شهيدناصركاظمي كه طبق فرمايش حضرتعالي بااخلاص بود)
 
برخود لازم ديدم در چنين لحظات سرنوشت سازی كه چشم جهانيان به قدرت اقتدار جمهوري اسلامي دوخته شده تا تحليل ها و تصميمات خود ر ابر اساس آن تنظيم نمايند ، اين چند سطر را حضور مبارك حضرتعالي ارسال نمايم.
 
برخي از فرمايشات حضرتعالي را مطالعه مي كردم، به مطالب ذيل كه درخصوص يارديرینه امام ،انقلاب ومقام معظم رهبري بود برخود كردم:

 «... و خدا را شكر كه اراده و رأى ملت عزيز، بار سنگين امانت و مسؤوليت الهى را بر دوش تواناى مردى بزرگ از فرزندان اسلام و حواريّين امام عظيم‌الشّأن، عالمى مجاهد و فقيهى اسلام‌شناس و سياستمدارى هوشمند و مديرى درد آشنا و دلسوز قرار داد. شخصيتى كه پرونده‌ى تلاشش در راه خدا و مجاهدتش براى حاكميت دين و اعلاى كلمه‌ى اسلام، حتّى پيش از نخستين روزهاى شروع نهضت آغاز شده و سرگذشت رنج ها و سختي ها و فعاليت هاى كم‌نظير را در خود گنجانيده است. چهره‌ى موجّهى كه به بركت حركت در صراط مستقيم انقلاب، همواره امين امام و محبوب امت بوده .
 
 امروز رئيس جمهور ما، از نظر من كه ساليان متمادى است ايشان را مى‌شناسم، يك مجتهد قطعى است. اين هم از بركات خدا بر ماست. ما رئيس جمهورى داريم كه از لحاظ درسهاى حوزه‌يى، يك مجتهد و از لحاظ تفكرات اسلامى، يك متفكر سطح بالا با سوابق فراوان است.» 
 
این کلمات ، فرمايشات حضرتعالي درخصوص ايت الله هاشمي رفسنجاني مي باشد كه اين ايام به ياد روزهاي ايثار و شهادت قصد عبور از ميدان مين را داشته تا حماسه سياسي مورد نظرمقام معظم رهبري تحقق يابد. لذا ضمن عرض تبريك ميلاد مولود كعبه، مستدعی است چون هميشه يك بارديگركشتي طوفانی جمهوري اسلامي را به ساحل نجات هدايت نماييد تا مردم فهيم و انقلابي ما در روز ٢٤ خرداد حضور اكثريتي خودرا به رخ جهانيان كشيده و رييس جمهور موردنظرخود را انتخاب نمايند. 
 
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات حماسه سياسي ,
:: بازدید از این مطلب : 4892
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392

كيهان دروغگو مينويسد:


کیهان: سایت ضدانقلابی گویانیوز سوابق هاشمی را سیاه دانست اما... 

انتخابات - کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

ارگان گروهک اتحاد جمهوریخواهان از افراطیون مدعی اصلاحات خواست در کنار نقشه «الف» حمایت از هاشمی، نقشه «ب» آشوب خیابانی به بهانه حذف یا باخت هاشمی در انتخابات را تنظیم کنند!
این گروهک از سوی برخی اعضای چند گروهک منحله نظیر حزب توده، فدائیان خلق و... تشکیل شده است.
وبسایت گروهک مذکور از قول یکی از همین فعالان گروهکی نوشت: بهتر است ما یعنی چه آنها که رأی خواهند داد و چه آنها که رأی نخواهند داد عقل خود را روی هم بریزیم تا در فردای رد صلاحیت رفسنجانی یا فردای اعلام فرد دیگری به عنوان برنده انتخابات یا فردای پیروزی رفسنجانی چه باید کرد. اصلاح‌طلبانی مانند جلایی‌پور مدعی‌اند که هفته‌ها درباره مشی انتخاباتی خود مشورت کرده‌اند تا به توافق رسیده‌اند. باید از اصلاح‌طلبان که به هر حال، به دلیل عدم تحمل مطلق همه نیروهای سیاسی به جز طرفداران حکومت مذهبی، در حال حاضر تنها نیروهای منتقد وضع موجود و در عین حال فعال در صحنه انتخابات‌اند، خواست و امیدوار بود که به «نقشه الف» خود که رئیس‌جمهور شدن رفسنجانی است اکتفا نکنند و برای شرایطی نیز که حکومت، رفسنجانی را حذف یا او را بازنده اعلام کند، یک «نقشه ب» داشته باشند. مثلا اصلاح‌طلبان باید سیاست مشخصی در قبال واکنشهای اعتراضی پس از حذف یا اعلام باخت رفسنجانی تنظیم کنند. اگر سیاستشان این باشد که این‌بار هرچه زودتر در برابر حکومت عقب‌نشینی کنند، این را بگویند تا همه تکلیف خود را بدانند. به نظر من بدترین حالت این است که حکومت کسی دیگر را رئیس‌جمهور اعلام کند، خود رفسنجانی و اصلاح‌طلبان عزم ایستادگی در برابر حکومت را نداشته باشند و فقط اعتراضاتی خودجوش و بدون حمایت از سوی اصلاح‌طلبان صورت گیرد. اما اگر کمپین رفسنجانی مصمم به ایستادگی باشد باید از هم‌اکنون روی انتخابات دستکاری شده چهار سال پیش دست بگذارد و خواهان تضمین‌هایی برای عدم تکرار آن سناریو شود!
در مورد مشایی و امکان رویارویی با حاکمیت در صورت رد صلاحیت محتمل مشایی، به نظر من زیاد غلو شده است. اگر به عکسهای گردهمایی‌های اخیر طرفداران مشایی در شهرستانها بنگریم درمی‌یابیم که نخواهند توانست برای رویارویی جدی با حاکمیت روی پایگاهی مردمی حساب کنند.
در همین حال پایگاه ضدانقلابی گویانیوز در تحلیل مشابهی با اشاره به سوابق حمله اپوزیسیون به آقای هاشمی نوشت: سوابق سیاه هاشمی بر کسی پوشیده نیست ولی فهرست کردن جنایت‌ها و خیانت‌های گذشته دردی را درمان نمی‌کند. اگر کسانی[ از اپوزیسیون] از هاشمی حمایت می‌کنند، نه به خاطر عدم آشنایی با کارنامه‌ سیاه او که به خاطر برپا کردن اجتماعات و ستادهایی‌است که می‌توان علیه حکومت حرف زد.
/2929

 
شريعتمداري بدان كه تو وباندت در بين مردم هيچ جايگاهي نداريد فقط با بي قانوني اين جايگاها را اشغال كرده ايد
 
 
 
امتیاز به این مطلب:
249 نفر
 
 

نظرات

[14]

"Iran, Islamic Republic of" بی نام 
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۷:۱
 
۱۷۵
 
 
۱۳
 
پاسخ به این نظر

مواظب کسانی که درظاهر مخالف فتنه هستند در عین حال باعث فتنه میشن باشید حرفهای تفرقه افکنانه نزنید

اگه میتونید

 
"Iran, Islamic Republic of" رضا
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۷:۱۴
 
۳۱۳
 
 
۲۰
 
پاسخ به این نظر

حسين شريعتمداري حسابي از امدن ايت ا...رفسنجاني ترسيده وگرنه اگر به قول خودش مردم به ايت ا... رأي نميدن پس چرا اي نقدر نگرانه

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۸:۳۲
 
۲۲۵
 
 
۱۱
 
پاسخ به این نظر

جالبه که این گروهک از قبل نقشه هایش را برای کیهان شرح می دهد .

 
"Iran, Islamic Republic of" مهدی
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۹:۲۱
 
۲۱۹
 
 
۵
 
پاسخ به این نظر

من نمی دانم اصلاح طلبان تحمل هیچ گروه مخالف را ندارند یا اصول گراها که با اعلام نامزدی یار دیرین انقلاب بی مهابا از تریبون های مختلفی که در دسترسشان قرار گرفته من جمله تریبون نماز جمعه یا از تریبون روزنامه های دردسترسشان شروع به تاختن به هاشمی کردند.

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۹:۳۶
 
۲۲۴
 
 
۴
 
پاسخ به این نظر

از کی تا حالا حرف های گویا نیوز شده ملاک !

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۹:۴۰
 
۳۱۵
 
 
۱۲
 
پاسخ به این نظر

الان یک کودک هم متوجه میشه دلیل این همه تخریب آقای هاشمی وحشت اصولگرایان از رای بسیار بالا و استقبال مردم از ایشونه. حوالمون از این همه تخریب و افترا به هم می‌خوره.

 
"Iran, Islamic Republic of" ارش
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۹:۵۹
 
۱۹۸
 
 
۵
 
پاسخ به این نظر

بدبینی بلای مملکت ماست تازمانی که برخی قلم به دستان قلمشان برای تخریب و نفاق و گل آلود کردن آب بچرخه ایران آباد نخواهد شد.

 
"Iran, Islamic Republic of" راشد
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۱۰:۳۳
 
۱۷۰
 
 
۵
 
پاسخ به این نظر

اگر گویا نیوز ملاک است پس بهتر است آقای شریعتمداری بروند و ببیند در همین گویا نیوز درباره ایشان چه میگویند

 
"Iran, Islamic Republic of" مجید
۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت - ۱۰:۳۴
 
۱۳۷
 
 
۱۳
 
پاسخ به این نظر

سایت گویا نیوز خیلی غلط کرد

 
"Iran, Islamic Republic of" محمد شفیعی

@

۱۳۹۲ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت  اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: اکبر هاشمی رفسنجانی - اسفندیار رحیم مشایی ,
:: بازدید از این مطلب : 1509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392

مختصری از زندگی امام علی علیه السلام

حضرت علی علیه السلام

حضرت علی علیه السلام بنابر مشهور، روز سیزدهم ماه رجب، سى سال بعد از عام الفیل، در شهر مكه معظّمه، در میان كعبه الهى دیده به جهان گشود و با نور طلعتش، جهانى تاریك را روشنائى بخشید.

در اولین مرحله‌اى كه حضرت رسول صلوات الله علیه، قنداقه این نوزاد مبارك را از مادرش تحویل گرفت، نوزاد با زبان فصیح خواند:

"بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم، قَدْ اَفْلَحَ الْمُؤمِنُونَ الَّذینَ فى صَلوتِهِمْ خاشِعُونَ..." (سوره مؤمنون/ آیه 1) ؛ به نام خداوندى كه بخشنده و مهربان است، همانا آن مؤمنینى كه در هنگام به جا آوردن نماز، خاشع باشند؛ رستگار و سعادتمند خواهند بود.

حضرت محمّد صلّى الله علیه و آله در مقابل، به او فرمود: یا على! بدان كه مؤمنین به وسیله تو رستگار خواهند شد.

نام: على (نام آن حضرت به عنوان علىّ مرتضى به ترتیب حروف أبجد: 110، 1450 مى‌باشد.) " سَلام اللهِ علیهِ یَوم وُلِدَ، وَ یَوم استُشهدَ و یَوم یُبعثُ حیّا. "

كنیه: ابوتراب، ابو الائمّه، ابوالحسن و ... .

لقب: امیرالمؤمنین، یعسوب الدّین، یعسوب المؤمنین، قائد الغرُّ المحجَّلین، امام المتّقین، سیّد الاوصیاء، اسدالله، مرتضى، حیدر، أَنزع، قَضْم، وصىّ، ولىّ و ... .

پدر: عمران عبدمناف معروف به ابوطالب.

مادر: فاطمه بنت اسد، نوه هاشم، اولین زن هاشمیه‌اى كه با مرد هاشمى، ابوطالب ازدواج كرد؛ و چون در پرورش حضرت رسول دخالت داشت، حضرت او را به عنوان مادر خطاب مى‌نمود.

نسبت امام على بن ابى طالب، با سى واسطه همانند رسول گرامى اسلام، به حضرت آدم صلوات الله علیهم مى‌رسد.

نقش انگشتر: حضرت داراى چهار انگشتر بوده است، كه بر هر كدام نقش مخصوصى حكّ شده بود.

دربان آن حضرت را سلمان فارسى و قنبر نام برده‌اند.

اولین كسى كه به نبوت حضرت رسول صلی الله علیه و آله آورد، على علیه السلام بود، كه در سن هفت سالگى با آن حضرت نماز جماعت خواند.

آن بزرگوار در تمام جنگ‌هاى زمان حضرت رسول غیر از جنگ تبوك، مشاركت داشت و بیشترین پیروزى‌ها به دست برومند و تواناى آن حضرت نصیب اسلام و مسلمین گردید.

طبق نقل ابن عساكر: جنگ بدر توسط امام على علیه السلام در سن 20 سالگى به نفع اسلام و مسلمین به پایان رسید و نیز مكه توسط حضرتش در سن 28 سالگى فتح گردید.

پس از رحلت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله جنگ‌هائى بر علیه اسلام و بر علیه آن حضرت توسط منافقین و مخالفین به وقوع پیوست، كه مهم‌ترین آنها سه جنگ به نام‌هاى: جمل، صفّین و نهروان مى‌باشد.

 

جنگ جمل در ماه جمادی الثّانى، سال 36 هجرى قمرى، با ناكثین، به سركردگى عایشه، طلحه و زبیر، اتفاق افتاد. [مطابق با آذر ماه، سال 35 شمسى.]

جنگ صفین در ماه ذى الحجه، سال 36 هجرى قمرى، با مارقین، به سركردگى معاویه، رخ داد. [مطابق با خرداد ماه، سال 36 شمسى.]

جنگ نهروان در سال 38 هجرى قمرى [مطابق با اردیبهشت ماه، سال 37 شمسى.]، با قاسطین، به سركردگى خوارج واقع شد؛ و ایشان حدود چهل هزار نفر بودند، كه با نصایح حضرت دوازده هزار نفر آنها توبه كردند و فقط 9 نفرشان از معركه گریختند؛ و مابقى كشته شدند و از مسلمین نیز تعداد 9 نفر شهید گشت.

و به طور كلى آن حضرت هفتاد و دو مرحله جنگ و مبارزه با مخالفان و دشمنان داشته است. [آمار مذكور طبق جمع بندى صاحب كتاب ارشاد القلوب دیلمى، صفحه 219 مى‌باشد.]

حضرت در مناسبت‌هاى مكرّر و مختلف، توسط پیغمبر اسلام صلى الله علیه و آله به عنوان اولین جانشین و خلیفه تعیین و معرفى گردید.

حرم حضرت علی علیه السلام

و در نهایت، پس از حجّة الوداع، روز هیجدهم ذى الحجّة، سال نهم قمرى [مطابق با دهم فروردین ماه، سال دهم شمسى.]، حضرت در محلى به نام غدیر خم بین مكه و مدینه به طور رسمى مطرح و منصوب به ولایت و خلافت شد.

ولى به علت‌هایى، خلافت ظاهرى به دست دیگران افتاد، تا آن كه در سال 35 هجرى، پس از قتل عثمان مردم با حضرت على علیه السلام بیعت كردند و این بیعت پنج سال به طول انجامید.

امام على علیه السلام در تمام دوران عمر پر بركتش، بر جمیع علوم و فنون ظاهرى و باطنى آشنا و مسلط بود.

معجزات و كرامات بى شمارى از آن امام مظلوم، "چه در زمان حیات و چه پس از آن" واقع و صادر گردید، كه اكثر دانشمندان شیعه و سنى و بلكه دانشمندان دیگر مذاهب در كتاب‌هاى مختلف خود ذكر كرده‌اند.

 

آن حضرت در اجراى حقّ و عدالت و قانون، و طرفدارى و حمایت از مظلومان و محرومان، همچنین مبارزه با بى‌ عدالتى و برخورد با ظالمان و چپاولگران، قاطع و سختگیر بود.

و احادیث بسیارى در شأن و عظمت آن امام مظلوم وارد شده است.

در مدت عمر شریف حضرت بین محدّثین و مورّخین اختلاف است؛ ولى مشهور 63 سال گفته‌اند، كه 33 سال همزمان با پیغمبر اسلام صلّى الله علیه و آله 10 سال قبل از بعثت، 13 سال در مكه و 10 سال در مدینه بود و سى سال هم پس از رحلت آن حضرت با تحمل سختى‌ها و مصائب جانكاه به سر برد.

مدت امامت و خلافت واقعى آن امام علیه السلام، كه بلافاصله پس از رحلت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله شروع شد، سى سال به طول انجامید؛ و خلافت ظاهرى و واقعى كه پس از قتل عثمان شروع گردید، تنها پنج سال بوده است.

در تعداد فرزندان آن حضرت نیز بین محدّثین و مورّخین اختلاف است، لیكن سیّد محسن امین [ أعیان الشیعه: ج 1، ص 327. ] تعداد اولاد امام على علیه السلام را 33 نفر پسر و دختر نام برده است.

شهادت و محلّ دفن: حضرت در سال چهلّم هجرى [مطابق با یازدهم بهمن ماه، سال 39 شمسى]، صبح جمعه، نوزدهم ماه رمضان، در محراب عبادتِ مسجد كوفه كه یكى از چهار مسجد معروف و عظیم القدر است توسّط عبدالرّحمن بن ملجم مرادى؛ و ترغیب زنى به نام قطّامه، به وسیله شمشیر زهراگین ترور شد؛ و شب 21 همان ماه به فیض عُظْماى شهادت نایل گردید.

میسّر نگردد به كَس این سعادت                                 به كعبه ولادت، به مسجد شهادت

به كعبه ولادت، به مسجد شهادت                               به كعبه ولادت، به مسجد شهادت

و پیكر مطهّر و مقدس آن حضرت در نجف اشرف، كنار حضرت آدم و نوح علیهم السلام دفن گردید؛ و قبر آن حضرت توسط حضرت نوح علیه السلام تهیه و آماده شده بود.

نماز آن حضرت چهار ركعت است: در هر ركعت پس از قرائت سوره حمد، پنجاه مرتبه سوره توحید خوانده مى‌شود.

و بعد از سلام نماز، تسبیح حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها، گفته مى‌شود و سپس خواسته‌هاى مشروع خود را از درگاه خداوند سبحان تقاضا نماید.

 

منابع:

ناسخ التّواریخ، دلائل الامامة طبرى، مناقب ابن شهر آشوب، بحارالانوار، إحقاق الحقّ، كشف الغمّة، إعلام الورى طبرسى، انساب الاشراف، عیون المعجزات شیخ حسین عبد الوهّاب، تهذیب الاحكام شیخ طوسى، مجموعه نفیسه، تاریخ اهل البیت، تذكرة الخواصّ، الفصول المهمّة و ... .]

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مولود كعبه-عشق جانان-مولاعلي ,
:: بازدید از این مطلب : 4267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392
 
نامه دختر امام خميني به رهبر معظم انقلاب
 
 
گروه سياسي: دكتر زهرا مصطفوی فرزند امام خميني «ره» طی نامه ای به رهبری خواستار تجدیدنظر در تصمیم شورای نگهبان شد و خاطرنشان کرده است: این کار هیچ معنایی جز فاصله انداختن بین دو یار امام و بی توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خیابان به نظام و انتخابات پیدا کرده است ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، متن کامل این نامه بدین شرح است:
 
 
نامه دختر امام خميني به رهبر معظم انقلاب
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم مقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی آقای خامنه ای مدظله العالی
با عرض سلام و ارادت کامل،
همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده ام تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند. خوشبختانه و به حق حضرتعالی مورد رأی خبرگان قرار گرفتید ، لذا لزومی نمیدیدم تا ذکری در این مورد از ایشان به میان آورم. اما متاسفانه امروز که می بینم شورای نگهبان دست به رد صلاحیت ایشان برای ریاست جمهوری زده است، خواهرانه تذکر می دهم که این کار هیچ معنایی جز فاصله انداختن بین دو یار امام و بی توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خیابان به نظام و انتخابات پیدا کرده است ندارد.

من مدعی نیستم که آقای هاشمی امروزی همان فرد دیروزی است زیرا این تغییرات در تک تک مردم در گذر زمان رخ داده است «وَمَا أُبَرِّىءُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» اما جدا شدن تدریجی شما از هم بزرگترین لطمه ایست که به انقلاب و نظام وارد میشود چنانچه امام همیشه میفرمودند: این دو وقتی با هم باشند خوبند. خواهشمند است در این امر مهم دخالت فرمائید و نگذارید که یک حرکت همه تلاشها را خراب کند و نشان دهید که چرا امام میفرمود : « ولایت فقیه برای آن است که نگذارد هر کس هر کاری دلش می خواهد بکند و ولایت فقیه می خواهد جلوی دیکتاتوری را بگیرد »

خواهش میکنم فلسفه وجودی ولایت مطلقه فقیه را یک بار دیگر عینّیت ببخشید اطمینان دارم که این درخواست زبان حال بسیاری از دلسوزان نظام است که نگران وضع ایران اسلامی هستند و دلشان برای شنیدن طنین وحدت و همدلی در این کشور می تپد.ارادتمند۹۲/۲/۳۱
زهرا مصطفوی
 


 

 

 
 

 


 

 
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۳:۰۶
 
زنده باد.هر چند بعضی ها خیلی نامرد هستن و خواهند گفت که از قبل نقشه داشته اند ولی از خدا میخواهم که رهبر هاشمی را تایید کند.
 
غضنفر
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۷:۱۶
درود بر شرفت الحق فرزند همان رهبر كبير انقلابي (54522)
 
 
عباس
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۳:۰۸
 
احسنت.
 
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۶:۵۶
 
درود!
 
 
کاربر
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۷:۴۶
 
نظر اکثریت را منعکس فرموده اید. موید باشید
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۸:۰۷
 
ان شاء الله
 
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۰:۴۰
 
احسنت بر خانم مصطفوی.درست است
 
 
اردبیل
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۴:۱۸
 
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته...
 
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۴:۵۵
 
دمش گرم
خیلی قشنگ بود
ان شا الهه که صلاحیتشون احراز بشه
یا حق
 
 
 
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۷:۰۱
 
یعنی میشه هنوزم امیدوار بود بدجور به مردم شوک وارد شده
 
 
اهل کاشانم
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۷:۰۲
 
کاش استوانه ی انقلاب و نظام را تأیید کنند
 
 
غریبه
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۷:۱۷
 
حرف حق و حرف تموم ملت ایران زدی.
 
 
علی اکبر
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۷:۲۳
 
هاشمی به وظیفه ی ملی و شرعی خود عمل نمود و دین خود را به ملت ادا کرد.
او منفور از دنیا نخواهد رفت...
زنده باشی پیرمرد... (گل)
و بدرود 22 خرداد...!
 
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۷:۴۹
 
خدا خیرت بده... ما که نا امید شدیم
 
 
مهر ماه
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۰:۵۸
 
درود بر سلاله پاک خمینی کبیر................. اما بی فایده است!
 
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۲:۲۹
 
کسی که امام برای سلامتیش گوسفند نذر میکرد امروز از نظر اقایون فاقد شرایط لازم برای ریاست جمهوریست.............!! به کجا چنین شتابان؟؟؟!!
 
 
ناقوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۳:۵۱
 
خانم مصطفوی مراقب باشید.
...............آیا شورای نگهبان طبق قانون اختیار اینکار را نداشته است؟
آیا وقتی هاشمی طی 8 سال گذشته بارها مستقیم و غیر مستقیم رودر روی رهبری ایستاده است احساس نکردید که آقای هاشمی نیازمند تذکر علنی است؟
احساس نکردید با نامه ی شوم 88 خود را از رهبری جدا کرده اند؟
انصاف داشته باشیدخانم مصطفوی.
................
 
yas
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۴:۴۵:۴۴
لطفا شما هم کمی انصاف داشته باشید. میشه بگید کی هاشمی در مقابل رهبری ایستاد. میشه فقط یه موردشو بیان کنید. تا جایی که ما یادمونه کس دیگه ای بود که حرف رهبری رو زمین گذاشت!!!!! (54525)
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۵:۳۵
 
هزاران احسنت موافقم صد در صد
 
 
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۷:۲۰
 
بسم اله الرحمن الرحيم
الم تر الي الذين بدلوا نعمت اله كفرا و احلوا قومهم دار البوار
صدق اله العلي العظيم
 
 
موسوی
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۹:۴۶
 
این نامه نگاری ها دیگه فایده نداره من دیگه ناامید شدم از انتخابات و آینده این مملکت
 
 
ناشناس
Canada
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۰۳:۲۶
 
الحق كه نامه بسيار زيبا و پر معني است....... وقتي با هاشمي اينگونه رفتار كنند واي به حال ديگران
 
 
ئ
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۰۶:۵۷
 
درود بر بیت امام که همیشه کنار مردم بوده اند.......
 
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۰۷:۱۲
 
تشکر از خانم مصطفوی
 
 
HoRnEt
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۰۷:۴۳
 
مسئولان بدانند وآگاه باشندعدم تاییدصلاحیت آقای رفسنجانی کاهش محسوسی برشوروشوق ملت برای رآی دادن خواهد گذاشت...
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۰۸:۳۷
 
عالی بود
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۰:۰۶
 
با درود و تحیت به امام و عرض ارادت نسبت به صبیه ان بزرگوار
آن سبو یشکست و ان پیمانه ریخت
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۱:۴۱
 
درود به بیت شریف امام روح‌الله
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۲:۰۵
 
بنده هم به عنوان یک شهروتد ایرانی از مقام معظم رهبری درخواست میکنم که با یک حکم حکوکمتی راه را برای ورود آقای هاشمی که از یاران اصیل انقلاب هست به عرصه انتخابات باز کنند و نشان دهند که با وجود ولایت فقیه در این کشور بن بست ایجاد نمیشود باشد که إن شاء الله حماسیه سیاسی که مد نظر حضرتعالی هم هست با ورود آقای هاشمی محقق شود چون به شخصه شاهد هستم که با ثبت نام آقای هاشمی یک شور سیاسی در بین مردم برای رأی دادن و حضور در انتخابات ایجاد شده بود منتظر حکم اصلاحی حضرتعالی هستیم آرزوی موفقیت برای شما و سرافرازی برای ملت ایران را دارم
یک شهروند دلسوز انقلاب
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۳:۴۳
 
درود بر متانت صبیه بزرگوار امام .
 
 
ایستاده ایم هنوز به امید
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۲۳:۴۷
 
خدا حفظشون کنه.راستش به این فکررسیده ام که نکنداگر سیدحسن خمینی هم می امد ردصلاحیت میشد؟!!!شاید به دلیل جوانی!!!
 
 
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۲۴:۳۷
 
خانم دختر امام تاحالا رفتی نظرات امام رو در مورد تمکین نکردن از قانون و شورای نگهبان بخونی که حالا هی ازخودتون واسه این خاندان........خرج میکنین.
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۲۶:۰۶
 
ضمن احترام به آقای هاشمی،به صلاح ایشان است که پرچمدار جریانات سیاسی نشود، شان ایشان بالاتر از این حرف هاست و حیف است تبدیل به میرحسینی دیگر شود.
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۲۸:۲۲
 
نظرات را منعكس كنيد.ديگه از چي ميترسيد؟
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۲۹:۵۰
 
یا حق ،شیر زن
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۳۰:۴۸
 
من که بعید می دونم هاشمی احراز صلاحیت بشه
 
 
 
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۳۳:۵۸
 
احسنت به این دردانه امام خمینی (ره)

بوی امام را استشمام کردم
 
 
عليرضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۲:۰۶
 
درود برهاشمي و سلام بر خانواده روشنفكر امام
 
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۲:۳۹
 
.........هنوز باورم نمیشه رییس تشخیص مصلحت یک نظام صلاحیت ندارد!!!!!!!!!
 
 
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۲:۴۸
 
ما حرف امام خمینی را که فرمودند کسی که شورای نگهبان راقبول ندارد مفسد است را بر نظر هر کسی من جمله دختر محترم ایشان ارحج می دانیم ! به راستی موضع خانم مصطفوی در جریان فتنه افرینی های فرزندان برخی کاندیداهای محترم وسکوت تایید کننده ی پدر محترم خانواده وفرمایشات دشمن شاد کن ونامه بدون سلام ایشان به رهبری چه بوده ؟!
 
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۴:۰۵
 
خدا امام را رحمت کند و خانواده اش را حفظ نماید
خانم مصطفوی حرف دل خیلی از مردم را زده است.
 
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۷:۳۳
 
باعث کاهش شرکت کنندکان در انتخابات می شود و کاهش شرکت کنندگان در انتخابات تضعیف نظام در سطح بین المللی است
 
 
عاشق ایران
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۷:۵۶
 
درود برامام خمینی وفرزندانش
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۸:۲۶
 
دقیقا مصداق این که ولایت فقیه نباید بذاره هر کسی هر کاری دلش بخواد بکنه، اینه که آقای هاشمی و طرفداراش تابع قانون باشن و هر کاری دلشون میخواد نکنن و گوش به فرمان قانون بدن!

این میشه تفسیر حرف امام (ره)، نه اینکه وضعیت بر وفق مراد شما باشه ...!
 
 
آرسام
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۱:۲۲
 
هی....
 
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۴:۴۴
 
ایول حال کردم
 
 
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۵:۳۲
 
افسوس
 
 
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۶:۱۴
 
انقلاب چهار ستون دارد و یکی از چهار ستون اصلی انقلاب هاشمی است . نفر اول مرد سیاست در جهان است.
 
 
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۶:۳۷
 
تا آخرین روز چشم انتظارم
 
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۹:۱۷
 
درود بر فرزند شایسته
 
 
 
اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: هاشمي-انتخابات-مردم-حكم حكومتي ,
:: بازدید از این مطلب : 1370
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392

"نامه سید حسن خمینی به هاشمی"
کاش امام بودند و این روزها را می دیدند

من امروز چندان هم مکدّر نیستم: تلک الایّام نداولها بین الناس؛ بلکه تا حدودی هم – بعللی که بعدها معلوم خواهد شد – خوشبینم و در حقیقت به آینده مانند همیشه امیدوارم و اکنون امیدی بیشتر یافته ام. ولی آنچه مرا از صمیم قلب خوشحال می کند – بگونه ای که گاه دلم می خواهد امام و دیگر یارانش نیز بودند و این لحظات را می دیدند - اقبال عمومی خارج از توصیفی است که زن و مرد، پیر و جوان، روستایی شهری، و در یک کلام اکثریتی قاطع از یکایک مردم این سرزمین پاک نسبت به شما پیدا کرده اند

hashemirafsanjani.ir  حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام خمینی(س) طی نامه‌ای به  آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:از این پس نام هاشمی رفسنجانی تنها با مبارزه و انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی گره نخورده است، بلکه علاوه بر آن، نام شما توأم با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهد یافت. و همین است که نام شما را جاودانه می سازد. امید سرمایه اصلی یک ملت است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از جماران، متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

سرور معظّم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دامت برکاته

خبر غیر قابل باورعدم احراز صلاحیت جنابعالی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دل همه علاقمندان به شما و بخشی عظیم از دلبستگان به امام عظیم الشأن. دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد. بی شک سابقه شما از عوامل ارادت پیروان امام به جنابعالی است ولی برای من که توفیق آشنایی نزدیکتری را – از روزهای دهه شصت تا سالهای حاضر – داشته ام، این ارادت تنها به سبب نقش های بزرگ گذشته شما و علاقه زائد الوصف امام به جنابعالی و فداکاری های بیاد ماندنی شما در سالهای مبارزه و انقلاب، جهاد و سازندگی، نیست، بلکه علاوه بر همه آنچه گفته شد و همگان می دانند، جنابعالی را از توانمندی هایی برخوردار یافتم که در کمتر کسی مشابه آن را می توان یافت. صبر و حوصله تا آنجا که گاه آدمی از این همه تحمل خسته می شود؛ دور اندیشی و زکاوت، تا آن حد که در بسیاری از مواقع موجب شگفتی می شود، تجربه و شناخت زوایای پیدا و پنهان جامعه ایران و دنیای خارج از کشور تا به آن وسعت که همگان حتی مخالفین شما و نظام نیز بدان معترفند، همه و همه در کنار دل بی کینه شما، ارزش مضاعف می یابد. بخوبی بیاد دارم که چه زیبا درباره آنهایی سخن می گفتید که با شما بدیها کرده اند.

من امروز چندان هم مکدّر نیستم: تلک الایّام نداولها بین الناس؛ بلکه تا حدودی هم – بعللی که بعدها معلوم خواهد شد – خوشبینم و در حقیقت به آینده مانند همیشه امیدوارم و اکنون امیدی بیشتر یافته ام. ولی آنچه مرا از صمیم قلب خوشحال می کند – بگونه ای که گاه دلم می خواهد امام و دیگر یارانش نیز بودند و این لحظات را می دیدند - اقبال عمومی خارج از توصیفی است که زن و مرد، پیر و جوان، روستایی شهری، و در یک کلام اکثریتی قاطع از یکایک مردم این سرزمین پاک نسبت به شما پیدا کرده اند.

این اقبال – که باید قدر آن را بدانید- اقبال به امام و ارزشهای امام است. اقبال به مردی است که از سالهای دهه سی تا به امروز جزنام مبارک خمینی بر زبان نیاورده است؛ اقبال به روحانیت متعهد و مشکل گشای شیعه است؛ اقبال به مفسری است که از حجاب تنگ الفاظ بیرون امده و آماده است اسلام را کارآمد و مذهب علی و فاطمه را جهان شمول معرفی کند. روزهای گذشته در میان زایران حرم امام، وقتی با اقبال بیش از90 درصد مردم نسبت به شما مواجه شدیم، برخود لرزیدم و خدمت جنابعالی هم عرض کردم که ملجأ آمال یک ملت بودن و نقطه کانونی امید ایشان شدن هم یک نعمت الهی است و هم یک وظیفه سخت را بر دوش شما قرار می دهد.

از این پس نام هاشمی رفسنجانی تنها با مبارزه و انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی گره نخورده است، بلکه علاوه بر آن، نام شما توأم با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهد یافت. و همین است که نام شما را جاودانه می سازد. امید سرمایه اصلی یک ملت است.

                                                                                                             

                                                                                                                سید حسن خمینی

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: کاش امام بودند و این روزها را می دیدند ,
:: بازدید از این مطلب : 6422
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 29 ارديبهشت 1392

چرا " قم " از حضور هاشمی استقبال کرد؟

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

ملاک ما در قبال آقای هاشمی، گفتار و عمل مقام معظم رهبری است نه اشخاص دیگر. با این حکمی که مقام معظم رهبری به آقای هاشمی داده اند، ما هاشمی رفسنجانی را مورد تایید رهبری می دانیم

حجت الاسلام محسن غرویان*  -   ترمیم گسست دولت و روحانیت یکی از دلایل اصلی حمایت مرجعیت و روحانیت از ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات است. این روزها رابطه دولت آقای احمدی نژاد با حوزه و مرجعیت به صفر و حتی زیر صفر رسیده است.

 

روحانیان در بین مردم هستند و آن طور که از زبان مردم می شنوند، می دانند که مردم از فشارهای اقتصادی و تورم و گرانی، به ستوه آمده اند و دنبال یک منجی می گردند که بتواند وضعیت اقتصادی جامعه را سامان بدهد.روحانیان معتقدند این منجی باید وزنه سیاسی سنگین و قدرتمندی باشد که با استفاده از تجربیات و نفوذ کلامش بتواند این مشکل را حل کند. آنها در شرایط کنونی، آقای هاشمی را مصداق چنین شخصی می دانند و معتقدند کسان دیگر، فاقد این توانایی و قدرت اند. این تحلیل الان در میان بخشی از روحانیان ما وجود دارد.

نکته دیگر این است که آقای هاشمی گفتند اگر احساس کنم مقام معظم رهبری مخالف آمدن من نیستند، کاندیدا می شوم. الان که آقای هاشمی به میدان آمده است، معنایش این است که مقام معظم رهبری مخالفتی با آمدن ایشان نداشته اند و این برای روحانیان نکته بسیار مهم و امیدوارکننده ای است؛ چرا که عدم مخالفت مقام معظم رهبری با حضور آقای هاشمی، می تواند منجر به حل شدن بسیاری از مشکلات کشور شود.

شرایط الان با سال 84 کاملاً متفاوت است. الان شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما به گونه ای است که مردم مشتاقانه منتظر ریاست جمهوری آقای هاشمی اند و از آمدن ایشان به صحنه انتخابات، خوشحال اند. ما نمونه های این اشتیاق و شادی مردم را آشکارا در کوچه و خیابان شهر قم می بینیم. این وضع نشانه تفاوت شرایط امروز با شرایط سال 84 است. اما باید ببینیم که در روزهای آینده، قدرت تخریب ها چقدر است. بر روی این تخریب ها باید حساب باز کرد.

الان شرایط به گونه ای است که بسیاری از مردم و روحانیت از ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات خوشحالند. امیدوارم آقای هاشمی بتوانند مسیر حرکت انقلاب را هر چه بهتر به سمت اهداف انقلاب هدایت کنند.

ترمیم گسست دولت و روحانیت یکی از دلایل اصلی حمایت مرجعیت و روحانیت از ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات است. این روزها رابطه دولت آقای احمدی نژاد با حوزه و مرجعیت به صفر و حتی زیر صفر رسیده است.حتی آن روحانیانی که از احمدی نژاد حمایت می کردند، الان صریحاً او را تخطئه می کنند. در واقع می توان گفت که این روزها رابطه دولت با مرجعیت و روحانیت، منفی است و کار به تخاصم و نزاع و کشمکش رسیده است.

من احترام حاج آقای مصباح را همیشه حفظ کرده ام و الان هم احترام ایشان را حفظ می کنم. ولی نباید فراموش کنیم که مقام معظم رهبری، با حکمی پنج ساله، مجدداً اقای هاشمی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده اند.

معنای این حکم، تایید آقای هاشمی از جانب بالاترین مقام کشور است. ما از این حکم خیلی چیزها را می توانیم بفهمیم اگر بخواهیم بفهمیم. اگر حب و بغض ها اجازه دهند، منصفانه می توانیم خیلی تاییدها را درک کنیم و خیلی از درشت‌گویی‌‌‌ها و سخنان ناروا را هم دریابیم.

ملاک ما در قبال آقای هاشمی، گفتار و عمل مقام معظم رهبری است نه اشخاص دیگر. با این حکمی که مقام معظم رهبری به آقای هاشمی داده اند، ما هاشمی رفسنجانی را مورد تایید رهبری می دانیم.  

منبع : عصر ایران

 

 

 
,
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: حجت الاسلام محسن غرویان , دولت , رهبری , روحانیت , قم , هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392

امام علي (ع) و حديث منزلت   
در سال نهم هجرت رسول خدا (ص) به «تبوک» لشکر کشيد، چون اين جريان طول مي کشيد، وانگهي آن حضرت تا مرزهاي شام از مرکز حکومت دور مي شدند. لذا لازم بود مردي توانا در مدينه جانشين آن حضرت شود تا مرکز حکومت کاملا در امان باشد، بدين جهت آن حضرت صلاح ديد که علي بن ابيطالب (ع) را در مدينه بگذارد.

پس از حرکت رسول الله (ص)، منافقين در شهر شايع کردند که رسول خدا نسبت به علي بن ابيطالب قهر کرده و بي مهر شده و به دليل او را با خود به جنگ نبُرد، اين سخن بر علي (ع گران آمد، لذا در راه تبوک خودش را به آن حضرت رسانيد و عرض کرد يا رسول الله (ص) مردم چنين شايع کرده اند؟ حضرت فرمود:

«أنت منّي بمنزلةِ هارونَ من موسي إلاّ انّه لانبيّ بعدي»

تو نسبت به من مانند هارون هستي نسبت به موسي مگر آنکه بعد از من پيامبري نيست، يعني: ماندن تو در مدينه براي آنست که: موسي وقتي که به ميقات پروردگار رفت برادرش هارون را در جاي خود گذاشت: «و قال موسي لا خيه هارون اخْلُفني في قومي و اَصْلِح و لاتتبّع سبيل المفسدين» . تو هم نسبت به من در جاي هارون هستي، فرق فقط آنست که هارون پيامبر هم بود ولي بعد از من پيامبري نخواهد آمد.

اين منقبت منحصر به فرد از دلائل خلافت اميرالمؤمنين (ع) مي باشد و فريقين در صحت آن اتفاق دارند.
(خاندان وحي، ص 253 - 266) - پايگاه مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران 0 www.whc.ir

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام علي و حديث منزلت ,
:: بازدید از این مطلب : 1714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392

هشدار روزنامه رسالت : بیشتر نامزدهای اصولگرا توان رقابت با هاشمی را ندارند/آتش زیر خاکسترفتنه در حال سر برآوردن است 

انتخابات - رسالت در سرمقاله روز پنجشنبه اش نوشت:

1- نیروهای پراکنده فتنه سبز در حال مجتمع شدن هستند و آتش زیر خاکستر فتنه دوباره در حال سربرآوردن است.
2- تجربیات فتنه 88 فتنه گران را به مراتب کارآزموده تر از گذشته کرده و فتنه جدید به مراتب پیچیده تر است.
3- تجمعات و اردوکشی های خیابانی از پیش از انتخابات شروع شده و نمی توان حضور جماعتی در برابر وزارت کشور در روز ثبت نام را بدون سازماندهی و صرفا بر اثر محبت و علاقه به یک نامزد تلقی کرد.
4- فتنه گران با پیگیری گفتمان" سازش و همزیستی با جهان" پیوند مستقیمی بین توزیع ارزشهای سیاسی بین المللی و بازخوردهای داخلی انتخابات به وجود آورده اند.
اصولگرایان دارای یک نامزد گفتمانی که بتواند گفتمان" مقاومت و تدبیر برای پیشرفت" را نمایندگی کند نیستند. عده ای از نامزدهای مطرح آنها به لحاظ تیپولوژی، برنامه ها و شعارها امکان رقابت با آقای هاشمی را ندارند. آنهایی هم که این توانایی را دارند تا کنون نتوانسته اند پایگاه اجتماعی، کادر و برنامه های جاذب خود را به عرصه افکار عمومی برسانند.
5- برخی مشغول اثاث کشی به خیمه رقیب هستند .
6- خط تنش و ایجاد التهابی که جریان انحرافی دنبال می کند به طور مستقیم به تضعیف جایگاه اصولگرایان و تقویت جریان فتنه منجر شده است.
7- بی تدبیری ها و غفلت های اقتصادی که باعث فشارهای تورمی شده است به پای اصولگرایان نوشته شده است و افکار عمومی قدرت تفکیک بین جریان حامی دولت و اصولگرا را ندارد و یا به سختی می تواند این تفکیک را ایجاد نماید.
8- رقیب در انتخابات اخیر قصد دارد از چند تریبون همزمان استفاده کند. مثلا به جای 10 ساعت برنامه تلویزیونی چرا از 20 و یا 30 ساعت برنامه استفاده نکنند و حرفهای نا آشنای خود را به گوش مردم برسانند که اینجا ضرورت هوشیاری شورای نگهبان را بیشتر می کند.
9- تعدد نامزدهای اصولگرا و فضاسازی که روی اظهارات برخی در چند ماه گذشته صورت گرفته موجب نوعی گنگی و بلاتکلیفی در بدنه اصولگرایی شده است و هدف نهایی این است که موتور سازمان رأی اصولگرایان در انتخابات از تحرک بیفتد.
10- با توجه به احتمال زیاد کشیده شدن انتخابات به دور دوم این امکان به طور جدی مطرح است که حامیان دولت اگر نتوانند به دور دوم برسند تمام امکانات و منابع خود را در اختیار ستاد رقیب قرار دهند.
11- عدم جمع بندی اصولگرایان روی یک نامزد نهایی برای رقابت با گفتمان رقیب در برابر فشارها آنها را به مراتب ضربه پذیر می کند. بخصوص که برخی مستقل ها نیز چشم به سبد رای اصولگرایان دوخته اند.
12- از آنجا که منتخب ریاست جمهوری تاثیر مستقیمی روی شورا ها دارد این خطر برای اصولگرایان متصور است که هم در جبهه ریاست جمهوری و هم شوراها هزیمت شوند.
13- طرح شعار انتخابات آزاد و حضور مبدع آن در انتخابات با حمایت ، تشویق و تشجیع طراحان اصلی این شعار در خارج از مرزها در راستای تحقق شعار برقراری رابطه و سازش شکی باقی نمی گذارد که برنامه ویژه ای برای انتخابات آینده تدارک دیده شده است.
مآلا به نظر می رسد امروز نوبت ائتلاف حداکثری مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب است.قاطبه مردم انقلابی به گفتمان انقلاب رای می دهند اما باید برای مردم تبیین شود که گفتمان انقلاب در دهه چهارم گفتمان" مقاومت وتدبیر برای پیشرفت "است و هر مسیری که می خواهد شعار زیبای پیشرفت و رفاه را از طریق سازش و همزیستی با جهان مطرح کند، کژراهه ای بیش نیست. کسانی که می خواهند این کژراهه را مقابل کشور باز کنند خیرخواه ملت نیستند. مردم نمی خواهند روند قهقرایی طی کنند. دهه 90 دهه رویش های انقلاب است. آنهایی که فکر می کنند تاریخ در آنها متوقف شده است می خواهند تاریخ را مثل خود پیر کنند این در حالی است که انقلاب و نظام اسلامی هنوز جوان است اما با این جوانی آنقدر تجربه دارد که آزمودن آن با تئوری های تکراری محکوم به شکست است.

/2727

 
 
 
 
 
 
 

نظرات

[8]

Europe بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۱۰
 
۴۴۲
 
 
۱۲
 
پاسخ به این نظر

نتیجه حاکمیت اصولگرایان را در این 8 سال دیدیم. تو را به خدا اندکی به فکر ایران باشید.

 
"Iran, Islamic Republic of" حامی
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۱۲
 
۴۱۸
 
 
۷
 
پاسخ به این نظر

بی تدبیری و غفلت های اقتصادی که باعث فشار تورمی شده به پای اصولگرایان نوشته شده است؟؟؟
مگر به پای کیست
حتما اصلاح طلبان داشتند از پشت پرده کشور را اداره میکردند و ما نمیدانستیم!!!
دولت امروز زاییده تفکر و جریان اصولگراییست
با مردم صادق باشید 
شعار پیشرفت و رفاه از طریق سازش و همزیستی مسالمت آمیز با دنیا چه اشکالی داره؟
کی گفته که ما باید همش با دنیا بجنگیم؟؟؟
خواهش میکنم چاپ کنین شاید صاحبان این تفکر بخونن و بتونن برای مردم جوابی داشته باشن

 
"Iran, Islamic Republic of" وحيد
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۳۶
 
۲۹۶
 
 
۲
 
پاسخ به این نظر

شما اينقدر نگران مردم هستي يكبار از گراني هاي بي حساب و كتاب بنويس نه اينكه موقع انتخابات نگران اين باشي كه مردم به كژراهي نروند مطمئن باش مردم راه را بلدن اگه امثال شماها بذارين

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۵۴
 
۱۱۳
 
 
۲۴
 
پاسخ به این نظر

من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا. هردوتا شون کارنامه شون نقطه منفي داره. چرا مي خواهيد بگوييد جامعه يا اصولگراست يا اصلاح طلب يا انحرافي؟ اغلب مردم هيچکدوم از اينا نيستند

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۰
 
۲۷۲
 
 
۲
 
پاسخ به این نظر

بعد از 35 سال هنوزهم اصولگرایان در حال شعار دادن هستند. آقایان بهتر است عمل کنید. شرایط سیاسی و اقتصادی امروز زاییده شعارگرایی 8 سال گذشته اصولگرایان است.

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱
 
۲۴۱
 
 
۱
 
پاسخ به این نظر

8سال و 4سال قبل شما هم همین حرفها را می زدیید

 
Australia بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱۷
 
۲۸۴
 
 
۳
 
پاسخ به این نظر

عجب! تا حالا که می گفتید فتنه تمام شد و با 9 دی پرونده اش بسته شد! حال شد آتش زیر خاکستر؟ آخه شما که به حرف خودتان هم اعتقاد ندارید چطور انتظار دارید مردم به شما اعتماد کنند؟

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱۹
 
۱۴۵
 
 
۱۱
 
پاسخ به این نظر

اگر فتنه ايي هم نباشد اونقدر بگيد كه بشه و بقول خودتان آتيش زير خاكستر را بيدار كنيد با اين فتنه ها هيچي عوض نميشه و فقط يك مشت جوان خام از بين ميروند 
آتيش بيار مع

 

 

به اميد  پيروزي سردار سازندگي

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات -تخريب آقاي هاشمي-ترس حريف ,
:: بازدید از این مطلب : 4185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392

انتخابات - فارس نوشت:

عضو ائتلاف پیشرفت انگیزه اصلاح‌طلبان برای حمایت از هاشمی را قابل تامل خواند و گفت: یا اصلاح طلبان عوض شده‌اند یا آقای هاشمی عوض شده است؛ دشمنان دیروز دوستان امروز شده‌اند.
غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در نشستی با دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، تاکید کرد: مردم می‌توانند با شرکت پرشور خود در انتخابات به خلق حماسه سیاسی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف مردم به عنوان حافظان اصلی نظام در انتخابات پیش رو ضروری است.

حدادعادل تصریح کرد: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی این است که امروز مردم با اراده خود دولتمردان را انتخاب می‌کنند و خود تصمیم گیرنده سرنوشت کشورشان هستند، این استقلال، کلید حل همه مشکلات است و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم و به سایر کشورها اجازه دخالت در سرنوشت کشور خود را ندهیم.

انگیزه اصلاح‌طلبان از هاشمی تامل برانگیز است

وی در زمینه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم نیز گفت: در این خصوص باید اعتراف کنم که اصلا احتمال اینکه ایشان در انتخابات ریاست جمهوری این دوره شرکت کنند را نمی‌دادم.

حدادعادل گفت: آقای هاشمی با توجه به شرایط فیزیکی آن هم در سن 80 سالگی در شرایطی هستند که بعید می‌دانستم ثبت‌نام کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت انگیزه اصلاح‌طلبان برای حمایت از هاشمی را قابل تامل خواند و تصریح کرد: اینکه آقایان اطلاح‌طلب که در دوران خاتمی و مجلس ششم همواره مواضع تندی علیه آقای هاشمی می‌گرفتند امروز چگونه از وی حمایت می‌کنند برای من مهم بوده و جای سئوال دارد.

خاتمی با استفاده از انتقادات به هاشمی رئیس‌جمهور شد/ حالا چطور حمایت می‌کند

وی افزود: وجود گزارش‌ها و نوشته‌های اصلاح طلبان در روزنامه‌های دوران اصلاحات علیه آقای هاشمی و خانواده ایشان منتشر می‌شد نمونه بارز این حرکت اصلاح‌‌طلبان در انتقاد از وی است.

حدادعادل با بیان اینکه انتقادها به آقای هاشمی در جایی پیش رفت که آقای خاتمی از همین امر استفاده کرد و برای خود رای جمع کرد و شد رئیس‌جمهور.

یا اصلاح‌طلبان عوض شدند یا هاشمی

وی گفت: همین حرکت‌ها امروز برای همه سئوال ایجاد کرده است اینکه تا دیروز مخالف کسی باشی اما امروز یار و یاورش شوی تامل برانگیز است یا اصلاح ‌طلبان عوض شدند یا آقای هاشمی چرا که دشمنان دیروز دوستان امروز شده‌اند.

وی تصریح کرد: احتمالی که می‌شود در این خصوص داد این است شاید اصلاح طلبان با توسل به سابقه و شهرت آقای هاشمی می‌خواهند پیروز میدان شده و بگویند اصلاحات دوباره پیروز شد.

حدادعادل در ادامه با اشاره به وضعیت اصولگرایان معرفی کاندیدای واحد را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر وحدت اصولگرایان تاکید دارم و در صورت معرفی کاندیدای واحد دیگر افراد این جبهه باید به صورت یک تیم وارد میدان شده و وی را حمایت کنند چرا که این امر اهمیت دو چندان در شرایط کنونی دارد.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه مردم و کاندیداها را دعوت به رعایت قانون و پایبندی به آن کرد و گفت: اگر اصلاح‌طلبان اشتباهات خود را قبول کرده و به نظام و قانون پایبند باشند می‌توانند در انتخابات ما حضور داشته باشند.

/2727

 
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392

روزنامه کیهان نوشت: اقدام دور از انتظار و غیرقانونی رئیس جمهور و برخی اعضای دولت در همراهی با مشایی برای ثبت‌نام انتخاباتی، موجب تعجب ناظران سیاسی و حقوقی شد.

این در حالی است که احمدی‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بی‌بهانه مشغول تبلیغات غیرقانونی به نفع مشایی در همایش‌ها و سفرهاست و بعضاً این رفت‌وآمدها اصلاً برای رجل سیاسی ساختن از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.

به هر حال با این اوصاف به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت‌های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده‌های پولی نظیر یارانه‌های 250 هزار تومانی تأکید شده است.

طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ویژگی‌هایی که با حداکثر ارفاق به آقای مشایی نیز شامل وی نمی‌شود و لو با مرخصی رفتن احمدی‌نژاد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار وی.
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: کیهان-احمدی نژاد- مرخصی رفته‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 2805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392

افکار نیوز: وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به قتل برسانند.

به گزارش النخیل، یک وهابی سعودی افراطی بعد از نبش قبر حجر بن عدی در صفحه توییتر خود آرزو کرد که روزی بتوانند قبر حضرت علی (ع) را نبش کنند!

عبدالله ترکی، وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به 
قتل برسانند. وی متذکر شد که این یک تهدید نیست بلکه عهدی است که بسته شده است!

وی همچنین آرزو کرد که روزی بتوانند مزار مطهر حضرت زینب را نیز نبش قبر کنند.

 


وهابی های سلفی در اقدامی اهانت آمیز، حرم حجر بن عدی، صحابه رسول اکرم (ص) را نبش قبر کردند و پیکر او را که بعد از گذشت ۱۴۰۰سال سالم مانده بود، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

مرگ بر وهابيت مزدور انگليسي هاوامريكايي ها
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: وهابيت-كفر-جهنم ,
:: بازدید از این مطلب : 1965
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
جاوا؛
نرم افزار ره نما در ترددهاي درون شهري كمك زيادي به شما خواهد كرد.
 در نرم افزار ره نما علاوه بر نقشه تهران مجموعه جامع اطلاعاتي از معابر، ميادين و اماکن عمومي نظير بيمارستان ها، پارک ها، پمپ بنزين ها و... ( بيش از 40 نوع مکان عمومي) وجود دارد و سعي شده تا با فراهم آوردن امکانات و خدمات ويژه اي نظير مشخص نمودن مکان حضور فرد بر روي نقشه توسط GPS ، جستجو بر روي اطلاعات ، تعريف مکان جديد توسط کاربر اغلب نيازهاي ضروري در اياب و ذهاب شهروندان و مسافران تهراني مرتفع گردد.


 

مشخصات فنی :

نمايش نقشه با 4 درجه بزرگنمايي بصورت رستري

قابليت نمايش مختصات جغرافيايي (طول و عرض جغرافيايي) بر روي نقشه

قابليت اتصال به GPS داخلي گوشي و نمايش موقعيت مکاني

نمايش POI هاي روي نقشه بصورت لايه اي و انتخابي

جستجوي POI ها بر روي نقشه

نمايش اطلاعات POI انتخابي بر روي نقشه

امکان جستجوي معابر ، ميادين و اماکن عمومي بر روي نقشه

قابليت نمايش اطلاعات مکان انتخاب شده بر روي نقشه

قابليت تعريف مکان جديد بر روي نقشه توسط کاربر و ارسال اطلاعات آن از طريق SMS

قابليت ويرايش و اصلاح مکان موجود بر روي نقشه و ارسال اطلاعات آن آن از طريق SMS

قابليت تنظيم سرعت پيمايش نقشه

 

بانک اطلاعاتی همراه نرم افزار برای شهر تهران :

مراکز درمانی ( بیمارستانها ، داروخانه ها ، آزمایشگاه ها ، درمانگاه ها )

سازمان ها و ادارات ( ادارات دولتی ، شهرداری ها ، مراکز پست ، سفارتخانه ها ، بانکها ، آتش نشانی ها ، مترو ، مراکز مخابرات )

هتلها و تعمیرگاه ها و پارکینگها

پمپ بنزینها و پایانه ها

مراکز فرهنگی ( سینما و تئاترها ، کتابخانه ها ، فرهنگسرا ها و موزه ها )

مراکز تفریحی ( پارکها و پارکهای جنگلی ، استادیومها و باشگاه های ورزشی ، شهربازی ها )

مراکز دینی ( امام زاده ها ، مساجد ، حسینیه ها و کلیساها )

مراکز آموزشی ( دانشگاه ها ، خوابگاه های دانشجویی ، مدارس ، آموزشگاه ها )

مراکز انتظامی ( کلانتری ها و مراکز راهنمایی رانندگی )


 

 

براي دانلود با حجم فايل : 36.7 مگابایت اينجا را كليك كنيد.

 
مطالب مرتبط :
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , نرم افزار , جاوا , نقشه , تهران , گوشي , دريچه ,
:: بازدید از این مطلب : 1339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

   بیانیه هاشمی رفسنجانی برای ورود به انتخابات/ آبرویم را برای اسلام، انقلاب و مردم به دست می‌گیرم 

انتخابات - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه​ای دلایلش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
متن کامل بیانیه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی
پس از گذشت ماه​ها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا، ایثارگران و با ایمان کامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خون​گرم و صمیمی در تعیین سرنوشت کشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
عزم پاسخ قاطع به ادعاهای کذب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی، ضرورت ایجاد اتحاد، اعتماد و قابلیت جمع کردن همه سلایق و طیف‌های داخل خانواده نظام و انقلاب اسلامی و مدیران دلسوز و با تجربه کشور را می‌طلبد که بعضاً به دلیل برخوردهای تنگ‌نظرانه و افراطی، در حال حاضر، کم‌کار، منزوی یا خانه‌نشین شده‌‌اند، ایجاد اعتدال و استفاده از همه قابلیت‌های مدیران مجرب از طیف‌های مختلف، مرا نیز مانند سایر دلسوزان نظام بر آن داشت تا با توجه به شرایط داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، برای رفع تدریجی معضلات و مشکلات عدیده کشور، به مدد شما مردم وفادار، پا به عرصه خدمتگزاری بگذارم تا انشاءالله، دست در دست هم دهیم به مهر- میهن خویش را کنیم آباد.
برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از آن است که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم، آن‌گونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سالهای پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم. سالهایی که به دلیل وجود همدلی، اتحاد و اعتماد در جامعه و به کمک شما مردم فهیم و قدرشناس، به تدریج رکود اقتصادی، دلسردی‌های اجتماعی، ویرانی‌های زیرساخت‌ها و تولید، کسر بودجه، بیکاری و مشکل کسب و کار، از کشور رخت بربست و ایران عزیز به دست شما مردم و استفاده از مدیران لایق، دلسوز و معتدل از همه طیف‌ها و سلایق سیاسی، به رشد و بالندگی رسید و در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی نیز، با تنش‌زدایی، ایجاد تعامل و گفتگوهای سازنده و شفاف براساس احترام و حفظ عزت و کرامت، حقانیت سیاسی کشور را هم به اثبات رساندیم.
اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده، تلاش خواهند کرد. انشاءالله
/حماسه سياسي با هاشمي رفسنجاني

 
 

يا علي مدد

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , روزنامه هاي كثير الانتشار , ,
:: برچسب‌ها: حماسه سياسي-هاشمي ,
:: بازدید از این مطلب : 6077
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 


 

زندگانی امام باقر علیه السلام

برگی از فضائل شكافنده علوم

در سال 57 هجری در شهر مدینه ستاره ای دیگر از ستارگان آسمان امامت و ولایت بدرخشید و با نور خود، عالم را منور نمود.

 


 


در سال 57 هجری در شهر مدینه ستاره ای دیگر از ستارگان آسمان امامت و ولایت بدرخشید و با نور خود، عالم را منور نمود. نام او «محمد» و كنیه اش «ابوجعفر» بود كه بعدها به «باقر» ملقب گشت. پدرش امام زین العابدین پیشوای چهارم شیعیان و مادرش «ام عبدالله.» دختر امام حسن مجتبی بودند، از این جهت هم از نظر پدر و هم از نظر مادر فاطمی و علوی بوده است. آن حضرت در سال 94 بعد از فوت پدر گرامی اش عهده دار مقام امامت و زعامت شیعیان جهان شد و در سال 114 هجری در شهر مدینه رحلت نمود و در قبرستان بقیع در كنار قبر پدر و جدش به خاك سپرده شد. (1)
دوران پرفروغ امامت آن حضرت با برخی از خلفای بنی امیه مقارن بود كه عبارتند از:
1 - ولید بن عبدالملك (86 - 96)
2 - سلیمان بن عبدالملك (96 - 99)
3 - عمر بن عبدالعزیز (99 - 101)
4 - یزید بن عبدالملك (101 - 105)
5 - هشام بن عبدالملك (105 - 125)
این دوران گرچه با ظلم و فساد و خوشگذرانی و هوسرانی دستگاه خلافت بنی امیه همراه بود و امام علیه السلام در شرائط سخت و دشواری به تبلیغ احكام و مبانی اعتقادی اسلام می پرداخت، ولی نسبت به دوران زندگی دیگر ائمه علیهم السلام وضعیتی نسبتا آرام داشت. در آغاز امامت آن حضرت كه با حكمرانی ولید بن عبدالملك مقارن بود، دستگاه خلافت بنی امیه در صدد كشورگشایی و گسترش قلمرو حكومت خود بود، از این رو جامعه اسلامی در داخل با فشارهای سیاسی كمتری همراه بود، همچنین «سلیمان.» برادر «ولید» در مدت كوتاه خلافت خود درهای زندانهای عراق را گشود و تمام زندانیان بی گناه را كه «حجاج بن یوسف.» در بند كشیده بود، آزاد ساخت، و بعد از این دو «عمر بن عبدالعزیز» در زمان خلافتش خدمات زیادی را انجام داد، از جمله خدمات او عبارتند از: مبارزه با تبعیض و فساد (2) ، ممنوع كردن سب علی علیه السلام كه از زمان معاویه - لعنة الله علیه - رواج پیدا كرده بود، (3) و برگرداندن فدك به خاندان اهل بیت علیهم السلام (4) . امام باقرعلیه السلام از این موقعیت نهایت استفاده را برد و زیربنای یك جنبش عظیم علمی و فكری را پایه گذاری نمود كه بعد از ایشان در زمان امامت امام صادق علیه السلام به تكامل رسید.

شخصیتی بی نظیر
ائمه معصومین علیهم السلام در قله های رفیع فضیلت و كمال چنان می درخشیدند كه در طول قرنها چشمان تمام بشریت را خیره كرده اند، از این رو دوست و دشمن با دیدن این كمالات و فضائل نسبت به آنان سرتعظیم فرود آورده اند و لب به تحسین گشوده اند كه با مراجعه به كتب مورخین و سیره نویسان اعم از شیعه و سنی، اعتراف به عظمت آن بزرگواران به وضوح مشهود است. امام باقرعلیه السلام نیز چنان عظمت معنوی خیره كننده ای داشتند كه دانشمندان دیگر مذاهب را به تحسین وادار كرده است، از جمله ذهبی و صفدی از دانشمندان بنام اهل تسنن می نویسند: «وكان احد من جمع العلم والفقه والدیانة والثقة والسؤدد وكان یصلح للخلافة (5) ؛ [امام باقرعلیه السلام] از كسانی است كه بین علم، فقه، دیانت، وثاقت و متانت جمع كرده و برای خلافت اهلیت داشته است..»

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: باقر العلوم-دانش- ,
:: بازدید از این مطلب : 2081
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ولادت -امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 1599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 

دانلود نرم افزار شعر

دانلود نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام

دانلود رایگان نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام:سایت جامع تبلیغ این بار نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام را برای دانلود شما آماده کرده است .برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

 

عناوين اصلي كتاب شامل:
امام باقر؛ باقرالعلوم؛ پنجم ولي؛ امام باقر ولي پنجم؛ نور باهر؛ كاشف اسرار؛ ميلاد امام باقر؛ مخزن غيب‌؛ دست تهي؛ كاشف اسرار؛ مظهر حسن حق؛ محبوب سرمد؛ معدن علم‌؛ تحت لوا؛ سرچشمه آه‌؛ كربلاي مدينه؛ خودم ديدم‌؛ آيت رحمان
 
 
مشخصات کتاب :
 
پديد آورنده: محمد خرم‌فر
شماره: 6342
 

دانلود نرم افزار :

جاوا آندروید   جاوا آندروید

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: امام محمد باقر عليه السلام ,
:: بازدید از این مطلب : 4067
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 

1- چه بسا شخص حريص بر امري از امور دنيا ، که بدان دست يافته و باعث نافرجامي و بدبختي او گرديده است ، و چه بسا کسي که براي امري از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسيده ، ولي به وسيله آن سعادتمند گرديده است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (166)

2- تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدي ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابي مکن .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (167)

3- سخن نيک را از هر کسي ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گيريد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (170)

4- چيزي با چيزي نياميخته است که بهتر از حلم با علم باشد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

5- نهايت کمال ، فهم در دين و صبر بر مصيبت ، و اندازه گيري در خرج زندگاني است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

6- سه چيز از خصلتهاي نيک دنيا و آخرت است : از کسي که به تو ستم کرده است گذشت کني ، به کسي که از تو بريده است بپيوندي ، و هنگامي که با تو به نداني رفتار شود ، بردباري کني .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

7- خداوند دوست ندارد که مردم در خواهش از يکديگر اصرار ورزند ، ولي اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

8- دانشمندي که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

9- هيچ بنده اي عالم نيست ، مگر اينکه نسبت به بالا دست خود ، حسادت نورزد ، و زيردست خود را خوار نشمارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

10- هر که خوش نيت باشد ، روزي اش افزايش مي يابد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

11- هر کس با خانواده اش خوشرفتار باشد ، بر عمرش افزوده مي گردد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

12- از سستي و بي قراري بپرهيز ، که اين دو ، کليد هر بدي مي باشند ، کسي که سستي کند ، حقي را ادا نکند ، و کسي که بي قرار شود ، بر حق صبر نکند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

13- پيوند با خويشان ، عملها را پاکيزه مي نمايد ، اموال را افزايش مي دهد ، بلا را دور مي کند ، حسا آخرت را آسان مي نمايد ، و مرگ را به تاخير مي اندازد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 71، ص (111)

14- بهترين چيزي را که دوست داريد درباره شما بگويند ، درباره مردم بگوييد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 65، ص (152)

15- خداوند بنده مؤمنش را با بلا مورد لطف قرار مي دهد ، چنانکه سفر کرده اي براي خانواده خود هديه مي فرستد ، و او را از دنيا پرهيز مي دهد ، چنانکه طبيب مريض را پرهيز مي دهد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (180)

16- بر شما باد به پرهيزکاري و کوشش و راستگويي ، و پرداخت امانت به کسي که شما را بر آن امين دانسته است ، چه آن شخص ، نيک باشد يا بد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (179)

17- غيبت آن است که درباره برادرت چيزي را بگويي که خداوند بر او پوشيده و مستور داشته است . و بهتان آن است که عيبي را که در برادرت نيست ، به او ببندي .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (178)

18- خداوند ، دشنام گوي بي آبرو را دشمن دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

19- تواضع ، راضي بودن به نشستن در جايي است که کمتر از شانش باشد ، و اينکه به هر کس رسيدي سلام کني ، و جدال را هر چند حق با تو باشد ، ترک کني .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

20- برترين عبادت ، پاکي شکم و پاکدامني است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

21- خداوند در روز قيامت در حساب بندگانش ، به اندازه عقلي که در دنيا به آنها داده است ، دقت و باريک بيني مي کند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 7 ، ص (267)

22- آن که از شما به ديگري علم بياموزد ، پاداش او ( نزد خداي تعالي ) به مقدار پاداش دانشجوست ، و از او هم بيشتر مي باشد .
کافي ، ج 1 ، ص (35)

23- هر که علم و دانش را جويد براي آنکه به علما فخر فروشي کند ، يا با نابخردان بستيزد ، و يا مردم را متوجه خود نمايد ، بايد آتش را جاي نشستن خود گيرد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، 2 ، ص (38)

24- خداوند عزوجل کسي را که در ميان جمع ، بدون ناسزاگويي شوخي کند ، دوست دارد .
کافي ، ج 2 ، ص (663)

25- سه خصلت است که دارنده اش نمي ميرد تا عاقبت شوم آن را ببيند : ستمکاري ، ازخويشان بريدن ، و قسم دروغ که نبرد با خداست .
کافي ، ج 75، ص (174)

26- به خدا سوگند هيچ بنده اي در دعا ، پافشاري و اصرار به درگاه خداي عزوجل نکند ، جز اينکه حاجتش را بر آورد .
کافي ، ج 2 ، ص (475)

27- خداوند عزوجل از ميان بندگان مؤمنش آن بنده اي را دوست دارد که بسيار دعا کند ، پس بر شما باد دعا در هنگام سحر تا طلوع آفتاب ، زيرا آن ، ساعتي است که درهاي آسمان در آن هنگام باز گردد و روزيها در آن تقسيم گردد و حاجتهاي بزرگ بر آورده شود .
کافي ، ج 2 ، ص (478)

28- دعاي انسان پشت سر برادر ديني اش ، نزديکترين و سريعترين دعا به اجابت است .
کافي ، ج 2 ، ص (507)

29- هر چشمي روز قيامت گريان است ، جز سه چشم : چشمي که در راه خدا شب را بيدار باشد ، چشمي که از ترس خدا گريان شود ، و چشمي که از محرمات الهي و گناهان بسته شود .
کافي ، ج 2 ، ص (80)

30- شخص حريص به دنيا مانند کرم ابريشم است که هر چه بيشتر ابريشم به دور خود مي تند ، راه بيرون شدنش را دورتر و مشکل تر مي کند ، تا اينکه از غم و اندوه بميرد .
کافي ، ج 2 ، ص (316)

31- چه بسيار خوب است نيکي ها پس از بدي ها ، و چه بسيار بد است بدي ها پس از نيکي ها .
کافي ، ج 2 ، ص (458)

32- چون مؤمن با مؤمني دست دهد ، پاک و بي گناه از يکديگر جدا مي شوند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 73، ص (20)

33- از دشمني بپرهيزيد ، زيرا فکر را مشغول کرده و مايه نفاق مي گردد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 2 ، ص (301)

34- هيچ قطره اي نزد خداوند ، محبوبتر از قطره اشکي که در تاريکي شب از ترس خدا و براي او ريخته شود ، نيست .
کافي ، ج 2 ، ص (482)

35- هر که بر خدا توکل کند ، مغلوب نمي شود ، و هر که از گناه به خدا پناه برد ، شکست نمي خورد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 68، ص (151)

36- افزايش نعمت از جانب خداوند قطع نمي شود ، مگر اينکه شکر از جانب بندگان قطع گردد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 68، ص (54)

37- خداوند دنيا را به دوست و دشمن خود مي دهد ، اما دينش را فقط به دوست خود مي بخشد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 2 ، ص (215)

38- مؤمن برادر مؤمن است ، او را دشنام نمي دهد ، از او دريغ نمي کند ، و به او گمان بد نمي برد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

39- هيچ کس از گناهان سالم نمي ماند ، مگر اينکه زبانش را نگه دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (178)

40- سه چيز پشت انسان را مي شکند : مردي که عمل خويش را زياد شمارد ، گناهانش را فراموش کند ، و به راي خويش ، خوشنود باشد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 69، ص (314)

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث-امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 1045
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392


واکنش طنز و جدی کیهان به مرخصی گرفتن احمدی​ن‍ژاد برای همراهی با مشایی 

انتخابات - روزنامه کیهان در ستون طنز خود نوشت:

گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
گفتم: ولی احمدی‌نژاد در پاسخ به همین سؤال گفته است «امروز مرخصی گرفته‌ام»!
گفت: یعنی دیروز، رئیس جمهور نبوده است؟!
گفتم: خواسته است بگوید قانون بی‌قانون! اصلا ایشان چند ماه است که برای تبلیغ مشایی در استان‌ها مرخصی گرفته و امور مردم را رها کرده است.
گفت: امان از چرب و شیرین دنیا که زیر دندان بعضی‌ها چه مزه‌ای کرده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی از راه رسید و به همسرش گفت غذا را بیاور که خیلی گرسنه‌ام، همسرش دیگ غذا را سر‌سفره آورد و طرف می‌خورد وغر می‌زد. همسرش پرسید؛ غذا شور و بی‌مزه است؟! گفت؛ نه! پرسید؛ پس چرا غر می‌زنی؟ گفت؛ نفرات زیاد است! همسرش گفت؛ فقط من هستم و تو هستی و دیگ غذا و طرف گفت؛ بهتر آن بود که من باشم و دیگ!

این روزنامه در خبر دیگری نوشت:

احمدی‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بی‌بهانه مشغول تبلیغات غیرقانونی به نفع مشایی در همایش‌ها و سفرهاست و بعضاً این رفت‌وآمدها اصلاً برای رجل سیاسی ساختن از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.
به عنوان مثال چند سفر استانی ماه‌های اخیر احمدی‌نژاد عملاً به مراسم پرچم‌گردانی میان وی و مشایی در انظار استقبال‌کنندگان کم شمار تبدیل شده است. آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه مردم رشید شهرهای مختلف (از جمله اصفهان، تبریز، رشت و...) نیز با درک همین مطلب، به سفرهای منحرف شده از هدف اصلی سفرهای استانی بی‌رغبت شده و کمترین استقبال را نشان داده‌اند که تصاویر منتشره از ورزشگاه‌های محل استقبال، سند این ادعاست. به همین دلیل هم طراحان این سفرهای تبلیغاتی غیرقانونی مجبور شدند محل مراسم استقبال را از ورزشگاه‌هایی که گنجایش 150-100 هزار نفر جمعیت را دارند به چهار راه‌ها و میادین مرکز کوچک شهر در ارومیه و ساری انتقال دهند تا بدین ترتیب هم از ازدحام طبیعی میادین مرکزی شهر در روزهای عادی بهره ببرند و هم تصاویر خالی بودن استادیوم‌ها را باز تولید نکنند. به هر حال با این اوصاف به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت‌های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده‌های پولی نظیر یارانه‌های 250 هزار تومانی تأکید شده است.
طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ویژگی‌هایی که با حداکثر ارفاق به آقای مشایی نیز شامل وی نمی‌شود و لو با مرخصی رفتن احمدی‌نژاد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار وی.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: مرخصی گرفتن احمدی​ن‍ژاد برای همراهی با مشایی ,
:: بازدید از این مطلب : 4198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 21 ارديبهشت 1392


کاریکاتور/ تنور انتخابات! 

کاریکاتور - با پایان یافتن مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و ثبت نام دو چهره سرشناس تنور انتخابات داغ شد.

طرح از نعیم تدین

 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: سرگرمي وطنز , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی - اسفندیار رحیم مشایی ,
:: بازدید از این مطلب : 1912
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه