منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 651
:: بازدید هفته : 1014
:: بازدید ماه : 4056
:: بازدید سال : 17773
:: بازدید کلی : 211839
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

اگر بخواهيد ارزش‌هاي يك درخت را برشماريد چه مي‌گوييد؟ شايد از جذب دي اكسيد كربن و توليد اكسيژن سخن بگوييد اما ديگر چه؟ اگر خيلي ساده نگاه كنيد، احتمالا به توليد چوب و محصولات چوبي هم فكر خواهيد كرد؛ و ديگر؟ درخت كارخانه‌اي شگفت‌انگيز است. فعاليت‌هاي درخت، به تنهايي يا به عنوان عضوي از يك جنگل چنان متنوع است كه مي‌توان آن را به مجموعه‌اي از كارخانه‌هاي گوناگون تشبيه كرد. كنترل و افزايش كيفيت هوا، توليد، تثبيت و حفاظت خاك‌هاي حاصلخيز، حفاظت و كاهش مصرف انرژي، افزايش سطح زندگي انسان‌ها و... همه و همه بر دوش اين كارخانه‌هاي قد بلند و سرسبز سنگيني مي‌كند. 

 

هر كارخانه با حساب سود و زيان ارزيابي مي‌شود. سرمايه‌گذاري براي ساخت يك كارخانه وقتي توجيه دارد كه پس از مدت معيني سود مالي به بار آورد. آيا درختان هم چنين هستند يا اينكه بايد به آنان مانند بعضي فعاليت‌هاي عام‌المنفعه و غير تجاري نگاه كرد كه سود مالي ندارند؟ اقتصاددانان محيط زيست اين پرسش را از راه‌هاي گوناگون بررسي مي‌كنند. اما در هر حال كاري كه بايد انجام گيرد اين است كه تمام هزينه‌هاي نگهداري يك درخت و همه يا بيشتر منافع آن را بايد بتوان برشمرد و براي هركدام ارزش عددي (ريالي) تعيين كرد و در نهايت هزينه‌ها را از سود‌ها كم كرد تا بالاخره معلوم شود هر درخت در طول زندگي‌اش چه مقدار ارزش توليد كرده است. البته درخت‌ها بر اساس جنس، گونه، زيستگاه، سن تقريبي و موارد ديگر، در توليد و هزينه‌هايشان تفاوت‌هايي با هم دارند اما ما در اين نوشته، يك نمونه رايج را در نظر مي‌گيريم؛ يك درخت سالم و تناور را كه حدود ۳۰ سال از عمر آن مي‌گذرد. 

 

  همه جا، همه وقت؛ از شهر تا جنگل‌های طبيعی

درخت مورد نظر ما در فرآيند فتوسنتز، فعاليت منحصر به فردي انجام مي‌دهد كه انسان‌ها تقريبا از انجام آن عاجز هستند. هر هكتار درخت پهن برگ، سالانه در حدود ۱۲۸۰۰ تن اكسيژن سالم توليد مي‌كند و تقريبا دو برابر آن CO۲ (دي اكسيد كربن) جذب مي‌كند. ارزش اكسيژن براي همه ما معلوم است؛ بدون آن نمي‌توانيم زنده بمانيم. اما جذب و محو كردن CO۲ چه ارزشي دارد؟ اين مولكول نسبتا ساده قرن‌هاست در لايه‌هاي بالايي جو زمين انباشته شده و به عنوان مهم‌ترين عامل گلخانه‌اي باعث گرمايش جهاني مي‌شود. با گرم شدن كره زمين، بخش بزرگي از يخ‌هاي قطبي كه بزرگ‌ترين منابع آب شيرين در زمين هستند، ذوب و به دريا‌ها و اقيانوس‌ها سرازير مي‌شوند؛ يعني به آب شور تبديل مي‌شوند كه براي ما انسان‌ها ارزش حيات بخشي ندارد. 

البته درختان از راه ديگري هم براي تامين آب شرب ما فعاليت مي‌كنند. درختاني كه در حوزه آبريز قرار دارند، يكي از بهترين و كم هزينه‌ترين روش‌ها را براي فيلتراسيون و بالا بردن كيفيت آب آشاميدني به كار مي‌برند. خاك مناطق جنگلي بر اثر فعاليت درختان ـ به‌خصوص ريشه آنها ـ اسفنج‌مانند است و سرعت آب را كاهش مي‌دهد. سرعت كم آب زيرزميني (و حتي سطحي) به ريشه‌هاي درخت اجازه مي‌دهد كه آلاينده‌هاي موجود در آب مانند نيترات‌ها و فسفات‌ها را تقريبا به طور كامل جذب كنند. اين كار فيلتراسيون آب خوانده مي‌شود و يكي از پرهزينه‌ترين فرآيندهاي تصفيه آب در تصفيه‌خانه‌هاست. به شيوه‌اي كم و بيش يكسان، برگ درختان هم به تصفيه و افزايش كيفيت هوا كمك مي‌كنند. برگ درختان، گازهايي مانند دي اكسيد گوگرد (SO۲) و اكسيد‌هاي نيتروژن (NOx) را به راحتي جذب مي‌كنند. اين گازها در احتراق موتور خودروها و همچنين وسايل گرم‌كننده خانه‌ها و ادارات توليد مي‌شوند. برگ درختان حتي ذرات غبار ريز (آنهايي كه تقريبا ده ميكرون اندازه دارند) را جذب مي‌كنند. اين ذرات به طور مشخص حاصل فعاليت افراد سيگاري است.

 البته ذرات بزرگ‌تر غبار هم به دام برگ درخت مي‌افتند؛ اما اين جذب بلاي جان برگ‌ها مي‌شود و درخت را به پاييز زودرس مبتلا مي‌كند كه مرگ دردناكي براي درخت است. 

درختان علاوه بر اينكه مي‌توانند آلودگي‌ها را از آب و خاك و هوا جذب كنند، نقش مهمي در نگهداري از خاك‌ها دارند. ريشه‌هاي يك درخت ـ يا تقريبا هر گياه ديگر ـ ذره‌هاي خاك را كنار هم نگه مي‌دارد و علاوه بر آن با كاستن از سرعت آب‌هاي سطحي، جلوي شسته شدن خاك را مي‌گيرد و به اين ترتيب، يكي از حياتي‌ترين مواد موجود در كره زمين را كه توليدش از توان انسان‌ها خارج است (خاك)، براي ما نگهداري مي‌كند.

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: نقش درخت پاكيزگي هوا-ارزش تجاري ,
:: بازدید از این مطلب : 1864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

 

خروسها چطوروقت سحر را درست پيش بيني ميکنند؟


خروسها، مانند بقيه جانوران يا بهتر بگوييم همه جانداران داراي يك سيستم زمانسنجي زيستي هستند كه چرخههاي روزانه، ماهانه و سالانه را در بدن آنها تنظيم ميكند. آوازخواني در خروس نيز مانند بقيه پرندگان تابع چرخههاي روزانه است كه در اصطلاح به آن Circadian Rhythms، ميگوييم. به عبارت ديگر ساعت دروني مغز خروس جوري تنظيم شده است كه كمي پيش از دميدن سپيده صبح، زنگ ميزند و در آن زمان است كه خروس مشغول خواندن ميشود. جالب است بدانيد كه اگر ساعت زيستي يك خروس كه در همسايگي چند خروس ديگر زندگي ميكند، زودتر زنگ بزند، ميتواند كل خروسهاي همسايه را به خواندن تحريك كند! تنظيم كننده اصلي چرخههاي روزانه خواندن در خروسها، طول روز و اختلاف ميان نور روز و تاريكي شب است. به همين دليل، نورهاي مصنوعي مانند چراغهايي كه تا صبح روشن ميمانند، مانند پروژكتورها، تنظيم ساعت دروني جانوراني مانند خروس را برهم ميزند. به همين دليل است كه برخي خروسهاي بيمحل، در ساعتهايي غير از صبح شروع به خواندن ميكنند!

دليل اينكه چرا خروس بايد آمدن صبح را كمي پيش از طلوع آفتاب درك كند، اين است كه اين كار، زمان شروع شكار حشرات و يا شروع مراقبت از قلمروي خروس را نشان ميدهد. در اصل مهمترين دليل خواندن خروس، براي حفظ قلمرو است. وقتي خروسي ميخواند در حقيقت به خروسهاي ديگر اعلام ميكند كه «اگر به حريم قلمروي من تجاوز كرديد، بايد منتظر مبارزه باشيد» به خاطر همين است كه خروسها معمولا از يك نقطه بلند شروع به خواندن ميكنند. با اين كار هم صدايشان دورتر ميرود و هم بيشتر ميتوانند به چشم بيايند و ابهت خود را نشان دهند!


شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: زمان-سيستم-خروس ,
:: بازدید از این مطلب : 1285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392



زندگینامه امام حسن مجتبی علیه السلام

امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش  فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

 

امام حسن (ع)

ولادت

 

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود كه خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت كرد. رسول اكرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى كرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - كه یك درم و چیزى افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطرآگین كنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موى سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . كنیه او را ابومحمّد نهاد و این تنها كنیه اوست .

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام حسن-كريم-مظلوم ,
:: بازدید از این مطلب : 4442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

 عکس   اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92


اس ام اس جدید ایرانسل:مشترک گرامی

 

بخدا اگر بفهمم رفتی رایتل خریدی باهات کات میکنم

۱ بار با همراه اول بهم خیانت کردی

بسه دیگه

تحملشو ندارم!

 

* * *

یه پشه اومده پیشم نمیدونم از پشه های پیشکسوتِ تابستونه بهش احترام بزارمیا از این تازه به دوران رسیده های بهاره بزنم بکشمش !

* * *


پیشاپیش مرگ خودمو در یکی از زلزله های ایران تسلیت میگم!!

* * *

اینایی که به اینترنت اکسپلورر احترام نمیزارن !
همونان که پدر مادراشونو بعدها میفرستن خونه سالمندان

* * *

یارو میزنه به بی خیالی

وایمیسه پلیس بیاد کروکی بکشه !

* * *

تو این زمونه دو نفر همیشه تنهان :

دختری که آرایش بلد نیست و پسری که دروغ گفتن بلد نیست !

* * *

تنهایی یعنی

یه پر از تو بالشتت دربیاری

ولی هیشکی نباشه بکنی تو دماغش!

* * *

آهی عجیب می کشم امشب بیاد تو / خود را صلیب میکشم امشب بیاد تو

نعناع و پرتغال که هیچ است رفیق / دارم دوسیب میکشم مشب بیاد تو !

* * *

میدونین چرا همیشه جلوی آرایشگاه زنونه پرده میکشن؟

واسه اینکه هیشکی نفهمه اون خانوم خوشگله ای که میاد بیرون

همون هیولاییه که ۲ ساعت پیش رفته بود تو …

* * *

باید برای ادما مثل بالش باشی

سرد باشی دوستت دارن

ولی اگر گرم باشی میگیرن می پیچوننت

* * *

چهارومین روز هفته چند شنبه است ؟

الف) چارشنبه

ب)چهارشنبه

پ)چاهارشنبه

چهارمین روزهفته سه شنبه است !

* * *

به سگ ها که محبت میکنی باوفا میشن عکس   اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92

به آدم ها که محبت میکنی هار میشن

امااااا به خر که محبت میکنی…. اصلا براش فرقی نداره!!

از بس که ثبات شخصیت داره این بزرگوار…:)))

* * *

وقتی پنج ثانیه قبل از آلارم موبایل بیدار می شم و اونو خاموش می کنم احساس می کنم بمب خنثی کردم

* * *

من همیشه بچگیام دوس داشتم وقتی گریه میکردم بغلم کنن بگن هیشش مامی ایز هیر، مامی لاوز یو..
اما خب متاسفانه…

اکثر مواقع میگفتن خفه خون بگیر لامصب

* * *

آقا یکی بیاد این فامیل ما رو توجیه کنه ، هنوز دارن میان عید دیدنی …!!!

* * *

به جای اینکه به گذشته نگاه کنید و افسوس بخورید،به آینده نگاه کنید و مایوس شوید

* * *

لباسها در آب کوتاه میشوند و برنجها دراز. در درازای زندگی لباس باش ودرپهنای آن برنج و اگر عمق این پیام را نفهمیدی بدان که تنها نیستی، چون منم نفهمیدم


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: سرگرمي وطنز , ,
:: برچسب‌ها: اس ام اس جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 2169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی فضايل و سيره فردى پیامبر گرامى اسلام (ص)

موضوع: کتاب الکترونیکی

کلمات کليدي: پیامبر، دانلود، کتاب، کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

حجم فایل: 154 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Avini.com

 يا رسول الله

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی آداب و سنن پیامبر اسلام (ص)

موضوع: کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

حجم فایل: 29 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Avini.com

 يا علي مدد

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: پیامبر , دانلود , کتاب , کتاب الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی حماسه حسینی (۳جلد)

موضوع: کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و تألیف متفکر شهید استاد مرتضی مطهری می باشد. این کتاب در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

 جلد اول

حجم فایل: 443 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

جلد دوم

حجم فایل: 360 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

جلد سوم

حجم فایل: 512 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

هر سه جلد

حجم فایل: 1.28 مگابایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Shiabooks.ir

 التماس دعا

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-امام حسين-حماسه ,
:: بازدید از این مطلب : 1377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی تاریخ انبیاء

موضوع: کتاب الکترونیکی

 

www.Aboutorab.com

 

کتاب فوق شامل تاریخ انبیاء تالیف سید هاشم رسولى محلاتى می باشد که به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

فهرست مطالب:

مقدمه چاپ جدید

دیباچه

1: آغاز آفرینش

2: فرزندان آدم (ع)

3: شیث (ع)

4: ادریس (ع)

5: نوح (ع)

6: هود (ع)

7: صالح  (ع)

8: ابراهیم (ع)

10: اسحاق (ع)

11: لوط (ع)

12: یعقوب (ع)

13: یوسف (ع)

14: ایوب (ع)

15: شعیب (ع)

16: موسى (ع)

17: انبیاء بنى اسرائیل پس از موسى

18: داود (ع)

19: سلیمان (ع)

20: یونس (ع)

21: زکریا (ع)

22: یحیى (ع)

23: عیسى (ع)

 

حجم فایل: 504 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Shiabooks.ir

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: انبیا , دانلود , کتاب , کتاب الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• رسالت امیر ...

موضوع: ابوتراب در قرآن

يا علي مدد 



آیا در قرآن به اطاعت امیرالمومنین (
علیه السلام) اشاره شده است ؟

 

 

ما در زندگی باید از چه کسی اطاعت کنیم ؟ رتبه بندی اطاعت خدا ، پیامبر و ائمه به چه صورت است ؟

در صورت اطاعت، ما از کدام گروه مردم هستیم ؟  در صورت عدم اطاعت چه ؟

قصد داریم  پاسخ این سوال ها را در ذیل یک آیه بررسی کنیم .

 

خداوند در آیه 59 سوره مبارکه نساء چنین می‌فرماید :

يَأَيهُّا الَّذِينَ امَنُواْ اطِيعُواْ اللَّهَ وَ اطِيعُواْ الرَّسُولَ وَ اوْلىِ الْأَمْرِ مِنكمُ‏ْ  فَان تَنَازَعْتُمْ فىِ شىَ‏ْ فَرُدُّوهُ الىَ اللَّهِ وَ الرَّسُولِ ان كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِ  ذَالِكَ خَيرْ وَ اْحسَنُ تَأْوِيلا.

 

اى كسانى كه ايمان آورديد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر را از خودتان ! و هر گاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داورى بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين (كار) براى شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيكوتر است.

 

در ابتدای بحث به توضیح لغوی و نحوی آیه می پردازیم . زیرا با اینکه قرآن دارای بطن های معنوی متفاوت و عمیق است، اما در ظاهر آیات آن هم دریاهای معرفت جاری است که اغلب از چشم دور می‌ماند .

 

الّذین : بدل از منادا (ایّ) محلا منصوب

ءامنوا : فعل ماضی ، مبنی بر ضمه ، واو فاعل

اطیعوا : فعل امر ، مبنی بر حذف نون ، واو فاعل

اللّه : لفظ الجلالة مفعول به منصوب‏

أطيعوا الرسول: مانند أطيعوا اللّه‏

أولي: معطوف به لفظ الجلاله ، منصوب ،علامت النصب "يا" ، فهو ملحق بجمع المذكر السالم‏ 1

این عبارت آخر عیناٌ از کتاب آورده شده تا در مورد آن توضیح داده شود :

ملحق بودن بدین معنی است که خود کلمه صرفا جمعی است که مفرد ندارد و فقط به یک جمع مذکر سالم شبیه به خودش ملحق شده است مانند "سنین" که مفرد سنة بوده که در اصل باید به صورت سنتین می آمده ولی به سنتین ملحق گشته است . دربرخی دیگر از کتاب های لغت اهل تسنن (تاج العروس ، مجمع البحرين ، كتاب العين و ... ) همین توضیح بالا به طور صریح تری ذکر شده  است :

 

* أولو: جمع لا واحد له من لفظه، واحده‏ 2

* أولو:  . . . لا يقال إلا للجميع من الناس و ما يشبهه 3

 

اما چرا ؟ چرا ادبای عرب هیچ گونه ریشه و مفردی برای این لغت پیدا نکرده اند ؟ در صورتی که برای نشان دادن توانایی لغت عرب برای لغات بسیار سخت تر ریشه در آورده و یا ساخته اند؟ این موضوع را می‌توان در معنای ریشه های احتمالی این لغت جست و جو نمود .

نکته قابل توجه بعدی برخی ترجمه های ارائه شده از این آیه است . برای مثال در کتاب كشف الأسرار و عدة الأبرار اثر  احمد بن ابى سعد رشيدالدين ميبدى( ادیب قرن ششم سنی مذهب) که درآن به ترجمه لغوی آیات به صورت عبارت عبارت قرآن پرداخته شده است ؛در ترجمه این آیه به این عبارت بر می‌خوریم  :

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اى ايشان كه بگرويدند، أَطِيعُوا اللَّهَ فرمان بريد خداى را، وَ أَطِيعُواالرَّسُولَ و فرمان بريد رسول را، وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ و فرمان بريد اولى الامر را از شما ! ! !

سوال این جاست در این ترجمه دقیق آیا ترجمه اولی الامر فراموش گشته است و یا ترجمه آن برای اعتقادات نویسنده دچار مشکل می کند؟ این مثال ها نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است که برای مبارزه با آن مخالفان از هیچ فعالیتی حتی در ضمینه نحوی و لغتی کوتاهی نکردند.  

 

  

___________________________________________________________

پی نوشت


[1]. الجدول فى اعراب القرآن‏ ، ج5 ،ص:71

[2]. مجمع البحرين، ج‏1، ص: 29

[3]. كتاب العين، ج‏8، ص: 370

 

 

 

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: اتمام نعمت , امامت , ولایت ,
:: بازدید از این مطلب : 1534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• خسران آشکار

موضوع: ابوتراب در قرآن

 

وَالْعَصْرِ؛ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ؛ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

سوگند به عصر ؛ که واقعا انسان دستخوش زیان آشکار است ؛ مگر کسانى که ایمان آورده اند و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‏اند.

 

در روایت، این سوره بر على بن ابى طالب علیه السلام منطبق شده و ایمان را بر ایمان به ولایت على بن ابى طالب علیه السلام و تواصى به حق را بر سفارش نسل هاى بعدی به ولایت این حضرت  تطبیق نموده است ؛ از این سوره استفاده مى شود که انسان در همواره در خسران و زیان است، مگر آن کس که در مسیر امیر مؤمنان على علیه السلام و با امامت ایشان و فرزندانشان علیهم السلام گام بردارد.


________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. سوره والعصر.

[2]. تفسیر المیزان، ج 20، ص 358 ; کنز الدقائق، قمى مشهدى، ج 14، ص 428.

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: دوستی دشمن , فضائل ,
:: بازدید از این مطلب : 2667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392
اگر سخنان امام علی(علیه السلام) را که نگاهی بیندازیم، به خوبی می توانیم ویژگی های جوامعی را که هنوز در آن زمان وجود خارجی نداشتند، از بیان گهربار امام بیابیم. امام در سخنانی گران بها آنان را چنین معرفی می کند: 

«به خدا که بر سر کار بمانند تا حرامی از خدای را نگذارند، جز آنکه آن را حلال شمارند و پیمانی استوار نماند، جز آنکه آن را بگسلانند و خانه ‏ای در دهستان و خیمه ‏ای در بیابان نبود، جز آن که ستم بدان رسد و ویرانش گرداند و بدرفتاری شان مردم آنجا را بگریزاند. تا آنجا که دو دسته بگریند: 


دسته ‏ای برای دین خود که از دست داده ‏اند و دسته ‏ای برای دنیای خویش که بدان نرسیده ‏اند و یاری یکی دیگری را چون یاری بنده باشد به مولا، اگر حاضر است راه او پوید و اگر غایب است بد او گوید، و تا آنکه هر کس گمان وی به پروردگار نیکوتر بود، رنج او در آن بلا بیشتر بود. پس اگر پروردگار شما را عافیتی داد، بپذیرید و اگر به بلایی مبتلا ساخت، شکیبایی پیش گیرید که عاقبت از آن پرهیزگاران است».(1) 

«و زودا که پس از من بر شما روزگاری آید، که چیزی از حق پنهان تر نباشد و از باطل آشکارتر؛ و از دروغ بستن بر خدا و رسول او بیشتر؛ و نزد مردم آن زمان کالایی زیانمندتر از قرآن نیست، اگر آن را چنانکه باید بخوانند و نه پرسودتر از قرآن، اگر معنی کلماتش را برگردانند و در شهرها چیزی از معروف ناشناخته ‏تر نباشد و شناخته ‏تر از منکر. 

حاملان کتاب خدا آن را واگذارند، و حافظانش آن را به فراموشی بسپارند. پس در آن روزگار قرآن و قرآنیان از جمع مردمان دورند، و رانده و مهجور. هر دو با هم در یک راه روانند و میان مردم پناهی ندارند. پس در این زمان قرآن و قرآنیان میان مردمند و نه میان آنان، با مردمند و نه با ایشان. چه، گمراهی و رستگاری سازوار نیایند، هر چند با هم دریکجا بپایند. پس آن مردم در جدایی متفقند، و از جمع گریزان.»

گویی آنان پیشوای قرآن اند، نه قرآن پیشوای آنان. پس جز نامی از قرآن نزد شما نماند، و نشناسند جز خط و نوشته آن و از این پیش چه کیفر که بر نیکوکاران نراندند، و سخن راستشان را دروغ بر خدا خواندند، و کار نیک را پاداش بد دادند. همانا آنان که پیش از شما بودند، تباه شدند به خاطر آرزوهای دراز که در سر داشتند، و نهان بودن مرگ از آنان که باورش نمی‏داشتند، تا موعود بر آنان درآمد، موعودی که با آمدنش عذری نپذیرند، و توبه را به حساب نگیرند و به همراه آن بلا و سختی بارگشاید، و هنگام کیفر و عقوبت آید».(2) 


شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: نهج البلاغه , امام علی(ع) , ,
:: بازدید از این مطلب : 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

همسران امام علي  (ع)  
نخستين همسر آن حضرت، فاطمه زهرا (س) دخت گرامي پيامبر خدا بوده است.علي  تا زماني كه فاطمه(س) در قيد حيات به سر مي برد با كس ديگري پيمان زناشويي نبست.پس از وفات فاطمه(س)، آن حضرت با امامه دختر ابو العاص بن ربيع بن عبد العزي بن عبد شمس كه فرزند زينب دختر پيغمبر بود ازدواج كرد.ام البنين دختر حزام بن دارم كلابيه، زن ديگري بود كه علي(ع)  او را به عقد خود درآورد.پس از ام البنين، آن حضرت با ليلي دختر مسعود بن خالد النهشلية تميمه دارميه ازدواج كرد و پس از وي با اسماء بنت عميس خثعمي پيمان زناشويي بست.اسماء تا قبل از شهادت جعفر بن ابيطالب، همسر وي بود و پس از شهادت جعفر، ابو بكر او را به ازدواج خود درآورد و چون ابو بكر از دنيا رفت، علي  او را به همسري خويش گرفت.يكي ديگر از همسران امير المؤمنين (ع) ام حبيب دختر ربيعه تغلبيه و موسوم به صهبا بوده است .اين زن از قبيله «سبي» بود كه خالد بن وليد در عين التمر بر آنها حمله برده و ايشان را به اسيري گرفته بود.خوله دختر جعفر بن قيس بن مسلمه حنفي و يا به قولي ديگر خولة دختر اياس از ديگر زنان آن حضرت بوده است.همچنين علي (ع) با ام سعد يا ام سعيد دختر عروة بن مسعود ثقفي و نيز مخبأة دختر امري القيس بن عدي كلبي پيمان زناشويي بست.
كتاب: سيره معصومان، ج 3، ص 15
نويسنده: سيد محسن امين
ترجمه: علي حجتي كرماني

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج-امام علي -همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 1677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

سیدعلی خمینی: راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است 

احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت:
 

 ‌حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توان آنها را نادیده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را بدرستی نمی دانند.
وی ادامه داد: البته امام هم تأکید داشتند که نقد باید منصفانه باشد و مخاطبان یک نقد هم به خوبی این را می‌فهمند که یک نقد آیا منصفانه است یا مغرضانه؛ خیلی اوقات،چه کسانی که اصل نظام را نقد می‌کنند و چه آنهایی که دولت را نقد می‌کنند، انصاف را رعایت نمی کنند. همانطور که 4 سال پیش گفتم انصاف را در نقد دولت های پیشین نادیده نگیریم، امروز هم می گویم ای کسانی که قرار است سر کار بیایید، دستاوردها و کارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد.
علی خمینی ادامه داد: من نمی گویم مشکلات و اشتباهات زیاد نیست، اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است؛ نباید گفت هرچه انجام شده خیانت بوده است، همانطور که چنین حرفی در مورد دولت‌های قبلی هم زده شد.
وی با بیان این‌که ما در مجموع پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و نادیده گرفتن آنها غیرمنصفانه است، افزود: ما مشکلات اقتصادی داریم که این مشکلات بیش از همه به چشم می‌آید، زیرا جزئی از زندگی روزمره ماست و می‌بینیم که مثلا کالایی که دیروز 500 تومان بود، امروز 700 تومان شده و فردا 800 تومان می شود. از لحاظ فرهنگی و سیاسی هم مشکلاتی داریم و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود، اما باید انصاف داشت، زیرا خیلی از مشکلات دیروز حل شده و امرزو به حق ما تبدیل شده است.
یادگار امام با بیان این‌که قهر و گوشه گیری و انفعال اساسا با هویت یک انقلابی و فرد معتقد به نظام سازگار نیست، اظهار داشت: کسی که معتقد به نظام است نمی تواند قهر کند و لذا باید حرف زد. کسی که دغدغه دارد در این شرایط نمی تواند حرف از تحریم انتخابات بزند. البته این بدان معنا نیست که همه به یک نفر رأی دهند، اما قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد و بر طرف کننده مشکلی نیست. گوشه گیری و قهر کردن مشکلات را حل نمی کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات-قهر ,
:: بازدید از این مطلب : 1673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

روز بزرگداشت شيخ صدوق

روز بزرگداشت شيخ صدوق

 

يکي از بزرگترين مرزبانان حماسه جاويد و خدمتگزاران مکتب اهل بيت (ع) و از شاخص ترين دانشمندان جهان اسلام که عمر خود را در راه خدمت به فقه و حديث شيعه و پاسداري از فرهنگ مهدويت صرف کرد .

 

ابوجعفر محمدبن علي بن بابويه قمي ملقب به  ( شيخ صدوق ) است که صف اول محدثين و علماي اثناعشر جاي دارد و به عنوان يکي از ارکان فقه شيعه به شمار مي رود.پس از گذشت 10 قرن از وفات اين محدث بزرگ شيخ صدوق، برکات آثار و خدماتش باعث شده تا 15 ارديبهشت را به عنوان روز بزرگداشت شيخ صدوق نامگذاري کنند.

 

زندگينامه شيخ صدوق

محمدبن علي بن حسين بن بابويه قمي مشهور به( شيخ صدوق ) در سالهاي 306 يا 307 هجري قمري در خاندان علم و تقوي در شهر مذهبي قم ديده به جهان گشود. پدر بزرگوار شيخ صدوق ،علي بن حسين بن موسي بن بابويه از علما و فقهاي بزرگ زمان خود بود.گرچه در آن روزگار، عالمان و محدثان بسياري در قم مي زيسته اند ولي پرچم هدايت و مرجعيت بر دوش اين عالم عابد و محدث زاهد يعني علي بن بابويه (پدر شيخ صدوق ) بوده است .

پدر شیخ صدوق دکه اي کوچک در بازار قم داشت و از طريق کسب و کار و در نهايت زهد و عفاف، امرار معاش مي نمود و در ساعاتي ديگر از روز در منزل خود به تدريس و تبليغ احکام و نقل روايات مي پرداخت .

 

جلالت شان و منزلت اين عالم رباني تا بدان پايه رسيد که امام حسن عسگري (ع) طي نامه اي، او را با لقب(شيخ ) ، (فقيه ) ،(معتمد) مورد خطاب قرار داده و توفيقات او را براي کسب رضاي پروردگار درخواست کرد.شيخ صدوق روزگار طفوليت و سنين جواني را در دامان علم و فضيلت و تقواي خانوادگي اش سپري کرد و تحت تعليم و تربيت پدر قرار گرفت، به گونه اي که به لحاظ تيزهوشي و حافظه فوق العاده قوي در مدتي کوتاه به قله هاي بلندي از کمالات انساني دست يافت و توانست در کمتر از بيست سالگي، هزاران حديث با سلسله سند آنها را حفظ نمايد و از همه مهمتر به آنها عمل نمايد.

 

روز بزرگداشت شيخ صدوق

يکي از حوادث مهم دوران زندگي شيخ صدوق، روي کارآمدن سلسله ايراني نژاد و شيعه مذهب (آل بويه) بود که بر بخش بزرگي از ايران، عراق و جزيره العرب تا مرزهاي شمالي شام فرمان مي راندند. وي در اين هنگام از قم به ري آمده و به درخواست " رکن الدوله ديلمي " در آنجا رحل اقامت گزيد. به نظر مي رسد علت اصلي اين دعوت و عزيمت، خلايي بوده که پس از هجرت شيخ کليني از ري به بغداد و سپس رحلت او پيش آمده بود و در حقيقت، وجود شيخ صدوق در ري مي توانست منشا برکات فراوان باشد.

 

آثار علمي شيخ صدوق

عصر شيخ صدوق را بايد " عصر احيا تنقيح حديث " ناميد زيرا پس از رحلت پيامبر اسلام، بازار جعل حديث رونق گرفت و کارخانه حديث سازي خلفا بکار افتاد و کساني پيدا شدند که بطور حرفه اي، احاديثي را جعل و به پيامبر و ائمه نسبت مي دادند.

 

از اين رو محدث بزرگوار (کليني ) که از (کلين) به (ري) هجرت کرده بود، در آنجا کتاب شريف کافي - اولين کتاب از مجموعه چهارگانه کتب روايي و حديثي شيعه - را نگاشت و حرکت علمي جديدي را در مکتب حديث نگاري اهل بيت عليهم السلام بنيانگذاري نمود که پس از او، " شيخ صدوق " بناي مستحکم ضبط و نشر حديث را بر آن بنياد نهاد.شيخ صدوق در راه جمع آوري احاديث، از بلخ تا بخارا، از کوفه تا بغداد، از مشهد تا نيشابور، و از آنجا تا مکه و مدينه سفر کرد و مشکلات فراواني را به جان خريد و با کوله باري از احاديث پيامبر و اهل بيت(ع)به ري بازگشت .

 

تاليفات شيخ صدوق:

1- من لا يحضره الفقيه  2- کمال الدين و اتمام النعمه 3- کتاب امالي 4- کتاب صفات شيعه 5- کتاب عيون الاخبار امام رضا عليه السلام 6- کتاب مصادقه الاخوان 7- کتاب خصال 8- کتاب علل الشرايع 9- کتاب توحيد 10- کتاب اثبات ولايت علي عليه السلام 11- کتاب معرفت 12- کتاب مدينه العلم 13-کتاب مقنع در فقه 14- کتاب معاني الاخبار 15- کتاب مشيخته الفقيه 16- کتاب عيون الاخبار

شيخ ابو جعفر محمد بن بابويه قمي معروف به شيخ صدوق پس از هفتاد و چند سال زندگاني پرافتخار و انجام مسافرتهاي طولاني و تصنيف 300 جلد کتاب با ارزش، سرانجام در سال 381 ه. ق، در شهر ري چشم از جهان فرو بست و آرامگاهش امروز در شهر ري به نام ابن بابويه مشهور و موردتوجه شيعيان است.

منبع:ebtekarnews

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: روز بزرگداشت شيخ صدوق ,
:: بازدید از این مطلب : 8409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

نرم افزار افزودن حدیث و تقویم بر روی دسکتاپ

با این نرم افزار می توانید حدیث های کتاب جهاد با نفس وسائل الشیعه را به طور کامل مرور کنید و یا حتی آنها را بر روی دسکتاپ خود قرار دهید. همچنین می توانید تقویم دلخواه خود را بر روی دسکتاپ قرار داده یا تاریخ دلخواه خود را به نوع دیگری تبدیل کنید.تنظیمات زیادی در نرم افزار قرار داده شده تا با سلیقه های متفاوت هماهنگ شود.

شامل تمامی احادیث کتاب معتبر جهاد با نفس وسائل الشیعه که مطالعه ی این احادیث مورد تاکید علمای بزرگ همچون امام خمینی ره و آیت الله بهجت ره است.

قابلیت ها:

· شامل تمامی احادیث کتاب معتبر جهاد با نفس وسائل الشیعه که مطالعه ی این احادیث مورد تاکید علمای بزرگ همچون امام خمینی ره و آیت الله بهجت ره است

· قابلیت مرور احادیث به صورت جداگانه یا قرار دادن بر روی دسکتاپ

· تقویم هجری شمسی ، هجری قمری و میلادی همراه با مناسبتهای کل سال

· قابلیت قرار دادن تقویم با تنظیمات دلخواه بر روی دسکتاپ

· قابلیت محاسبه ی تاریخ دلخواه شما مانند تولد شما به سال قمری و میلادی همراه مناسبات واقع شده در آن روز

. بدون نیاز به مجوز نصب (portable)

· پشتیبانی از یونیکد و قابل اجرا بر روی ویندوزهای غیر فارسی

· حجم بسیار پایین

· سازگار با نسخه های ۶۴ بیتی و ویندوز۷

حجم فایل : ۶۵۱ کیلوبایت | لینک دانلود : مستقیم


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-حيث-دكستاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 1928
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392




مقام معظم رهبري در ديدارجمعي از فرهيختگان و اهالي فرهنگ و هنر 
در شهريور 1388 جنگ نرم را واقعيت امروز دانستند و فرمودند:
در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگي اين است كه هنر را تمام عيار و با قالبي مناسب به ميدان آورد تا اثرگذار شود.


معرفی نرم افزار شمیم یار 92

تقویم شمیم یار به عنوان اولین نرم افزار تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی با محتوایی جامع و مفید طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
با استقبال گسترده و چشمگیر کاربران فضای سایبری ، حدود 200 هزار نسخه از این تقویم زیبا و کارآمد فقط از طریق سایت انجمن گفتگوی دینی دانلود گردید.همچنین اکثر سایتهای مهم دانلود نرم افزار و همچنین سایتها ، وبلاگها و فرومهای دینی و مذهبی اقدام به انتشار این نرم افزار نمودند.
لذا بر آن شدیم تا برای سال 1392 شمسی ، ضمن تلاش گسترده و استفاده از نیروهای متخصص و به کارگیری دانش کارشناسان فنی و دینی، تقویمی با محتوای جامع تر ، مفیدتر و با امکانات ویژه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
همچنین با توجه به تماسها و پیامهای الکترونیک بسیار زیادی که دریافت کردیم، اوقات شرعی را از مراکز استانها به حدود 310 شهر کشور افزایش دادیم.
از امکانات جدید این تقویم می توان به نمایش تاریخ روز و اوقات شرعی در گوشه دسکتاپ ، امکان ثبت یادآوری ، امکان ثبت یادداشت روزانه ، پیامک پاسخگو ،جستجوگر جواب ، خبرنامه ، نمایش متفاوت تعطیلات رسمی و بخش جدید و ویژه معصوم شناسی اشاره کرد.
امیدواریم با استفاده از این محصول و رضایت داشتن از آن ، ضمن دعای خیر برای همه دست اندرکاران تولید این نرم افزار ، در انتشار رایگان آن بین دوستان و آشنایان خود و در مدارس و دانشگاهها و ... کوشا باشید.
هديه به بانوي دو عالم حضرت زهراي مرضيه (س) 


هزینه استفاده از این نرم افزار هدیه 14 صلوات به روح مطهر بانوی دو عالم ، حضرت فاطمه زهرا می باشد.
سوالات و مشکلات خود را مي توانيد در همين تاپيک مطرح کرده و يا با ايميل زير تماس بگيريد.
nashriat@askdin.com
 



 

 



 
قابلیتهای قبلی با ارائه محتويات جديد :
نمایش تقویم به صورت روزانه با قابليت جابجايي بين روزها
نمایش کامل رویداد های ملی و مذهبی و میلادی (اضافه تر از تقويمهاي رسمي)
نمايش تقويم گرافيکي با طرح جدید مناسبتی ماهانه با قابليت مشاهده رويدادهاي هر روز
نمایش اوقات شرعی روز برای شهر دلخواه با قابلیت نمايش و چاپ اوقات شرعي کل سال
پخش اذان در هنگام اذان به صورت خودکار با قابلیت انتخاب 18 اذان دلخواه
هشدار دهنده اذان با قابليت تنظيم بين 1 تا 30 دقيقه قبل از اذان
هر روز حاوي آيات گلچين شده قرآن کريم همراه با ترجمه و پخش آنلاين
هر روز حاوي يکی از احاديث زیبای معصومین همراه با ترجمه
هر روز حاوي یکی از احکام شرعی با نظر مراجع مختلف
هر روز حاوي يکي از جملات زيباي شهدا ، وصيتنامه ، خاطره و ...
هر روز حاوي مطالب مشاوره اي بسیار کاربردی برای همه اقشار جامعه
هر روز حاوي يک بيت شعر پيرامون امام زمان(عج) به علاوه یک صوت مهدوی در روزهای آدینه
نمایش اعمال عبادی سال (ذکر ادعیه و نماز و اعمال مخصوص مناسبت ها)
اجراي خودکار تقويم با هر بار اجراي ويندوز بدون ايجاد کندي در سيستم
قابليت پنهان کردن تقويم و استفاده مجدد با هر بار نياز تنها با يک کليک
معرفی مراکز پاسخگو جهت دريافت هر گونه مشاوره و معرفی تولیدات انجمن گفتگوي ديني
قابلیتهای اضافه شده در نسخه جدید :
نمایش تقویم شمسی ،قمری ،میلادی و اوقات شرعی در کنار دسکتاپ ويندوز
هر روز حاوی مطالب معصوم شناسی جهت شناخت زندگی ائمه اطهار(ع)
نمایش خودکار سر خط مطالب و رویدادهای هر روز بدون باز کردن تقویم
اضافه شدن اوقات شرعی 310 شهر مختلف ایران
امکان اضافه کردت شهرهای جدید برای اوقات شرعی
امکان ثبت یادآوری برای روزهای دلخواه جهت هشدار دادن به شما
امکان ثبت یاداشتهای روزانه شما برای هر روز دلخواه
تفسیر مختصر آیات قرآن در هر روز بر مبنای تفسیر نور
امکان ارسال پرسش های دینی و دریافت جواب به صورت پیامک
سیستم خبرنامه جهت دريافت پیام و خبرهای مهم سایت
امکان جستجوی پرسش و دريافت پاسخ در جستجوگر جواب
نمايش تعطيلات رسمي با رنگ و آيکون مشخص
هديه يک بسته فرهنگي ويژه در روز تولد شما
رفع مشکل نمایش ایکون برنامه بر روی تسک بار ویندوز
نمایش تازه های انجمن گفتگوی دینی در حالت آنلاین
 


 

بسم الله الرحمن الرحیم
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار دسکتاپي- تقويم شمیم يار 92 - پرطرفدار ترين تقويم مذهبي ,
:: بازدید از این مطلب : 4876
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

 

دانلود با لینک مستقیم ،حجم 1 mb

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود نرم افزار نبی الاکرم (ص) ,
:: بازدید از این مطلب : 4409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

بسم الله الرحمن الرحیم

با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و در خجسته ایام سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ،نسخه ٤ نرم افزار به سوی نور با افزودن امکانات جدید جهت استفاده مشتاقان و علاقمندان عرضه می گردد.

Description: http://rahe-emam.org/images/bsn_dowload_page.jpg

ویژگی های کلی نرم افزار :

- متن کامل دوره ٢٢ جلدی صحیفه نور

- صوت سخنان حضرت امام خمینی(ره) در بیش از ٨٠٠ فایل سخنرانی(نسخه DVD)

- متن سخنان مقام معظم رهبری از سال ٦٨ تا ٩١/١١/١٩

- امکان جستجوی ساده و ترکیبی داخل متن

- انتخاب محدوده جستجو بر اساس تاریخ

- قابلیت نصب نرم افزار بر روی انواع ویندوزها

- صفحه بندی بر اساس صفحات کتب ٢٢ جلدی صحیفه نور



امکانات اضافه شده در نسخه ٤:

- امکان بروز رسانی بیانات مقام معظم رهبری از طریق سایت راه امام

- امکان دانلود فایل های صوتی سخنرانی حضرت امام (ره) به صورت خودکار از طریق اینترنت. (برای کاربرانی که به نسخهDVDدسترسی ندارند)


دریافت نرم افزار به سوی نور ٤ :

علاقه مندان به دو صورت می توانند نرم افزار به سوی نور را دریافت نمایند :

١- دریافت نسخه کم حجم نرم افزار با حجم ٦٣  MB (نسخه بدون صوت)

دریافت نرم افزار به سوی نور ٤ با حجم ٦٣ MB


٢- دریافت نسخه کامل نرم افزار شامل متن و صوت با حجم ٣.٥ GB که بنابر درخواست تعداد زیادی از کاربران عزیز داخل و خارج از کشور در ٩ قسمت برای دانلود قرار داده شده است .

دانلود قسمت ١ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٢ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٣ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٤ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٥ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٦ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٧ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٨ با حجم ٣٨١ MB 
دانلود قسمت ٩ با حجم ٢٧٤ MB 

منبع: سایت راه امام

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: , نسخه ٤ نرم افزار به سوی نور ,
:: بازدید از این مطلب : 5689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392
بســته ویـژه دریـچــه؛
در اين گزارش می توانيد بهترين و پر بازديدترين بازی های اين هفته ی دريچه را دانلود کنيد؛ بازی هايی که به انتخاب شما جمع آوری شده است.
          
 

 


اندروید و IOS - شبیه سازی پرواز و فرود شاتل فضایی؛

خلبان يك شاتل فضايي شويد + دانلود

اين نرم افزار گوشي هوشمند شما را به يك شبيه ساز پرواز شاتل تبديل مي كند. شاتل نوعي سفينه فضايي است كه اين قدرت را دارد تا به فضا پرتاب شده، باز به زمين بازگردد و دوباره استفاده شود.

شما در کابین خلبان طیف گسترده ای از آپشن ها را خواهید دید که می توانید اجازه دهید سکان کنترل خلبان، ترمز سرعت، چرخ دنده و ناودان در حالت اتوماتیک قرار گیرد و یا آنها را خودتان به طور دستی کنترل کنید.


 

پس از فرود ، شما می توانید پرواز خود را از زاویه های مختلف بررسی کنید و البته نرم افزار به مهارت شما نمره هم خواهد داد و تنها به بهترین فرود خلبانان نمره کامل داده خواهد شد. در پرواز 15 مدال و نشان به خلبان برتر تعلق خواهد گرفت. 




 

 

 


براي دانلود نسخه اندرويد اينجا را كليك كنيد.

 

سیستم عامل: اندروید 4.1 به بالا

براي دانلود نسخه آي او اس اينجا را كليك كنيد.


اندرويد؛

آموزش ریاضی به کودکان با بازي + دانلود

Kids Racing Math Game برای پیشرفت ریاضی کودکان و نوجوانان ساخته شده است؛ شما در این بازی با راندن ماشین و مسابقه دادن با رقبای خود می توانید به کودکان خود در درس ریاضی هم کمک کنید به طوری که برای جا انداختن عملیات ضرب در این بازی با محاسبه سرعت خودرو در پیست به سادگی می توانید یک کلاس خصوصی داشته باشید.


 

 
 قابل اجرا در اندوید 2.1 و بالاتر
حجم نرم افزار: 18.2 مگابایت
 برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید

اندرويد؛

مهارت رانندگي خود را محك بزنيد + دانلود بازي

Smash Cops Heat یکی از بهترین بازی ها در سبک اتومبیل رانی است که شما در این بازی باید مهارت کافی برای رانندگی را داشته باشید تا بتوانید با سایر ماشین ها رقابت کنید. دقت داشته باشید که هنگام مسابقه در صورت عدم رعایت سرعت مجاز پلیس به دنبال شما خواهد آمد! تجربه خوبی را با رانندگی با در این بازی به دست می آورید.


 

قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 8.9 مگابایت

 برای دانلود بازی اینجا کلیک کنید.

برای اندروید؛

بازی هیجانی بهشت سبز + دانلود

روایت بازی درمورد گیاهانی هست که تلاش می کنند تا داستانی تازه را در دنیای سرگرمی های اندرویدی برای شما درست کنند تا شما از آن لذت ببرید در این بازی استراتژیکی شما باید با استفاده از خاصیت آتش افروزی هر یک از گیاهان و چینش آنها از بهشت خود دفاع کنید.



قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 9.7 مگابایت
 برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید.


آیفون؛

بازی هیجانی کامیون حیوانات + دانلود

شما در این بازی راننده یک کامیون پر از حیواناتی که نسل آنها منقرض شده و کمیاب هستند و باید آنها را صحیح و سالم و در زمان مشخصی به باغ وحش برسانید. اما به این راحتی نیست چون در بین راه موانعی وجود دارد که ممکن است این حیوانات از کامیون به پایین پرتاب شوند؛ خیلی مراقب باشید.
این بازی از 40 سطوح مختلف برخوردار است و قابل اجرا بر روی سیستم عامل iOS است.


ویژگی های نرم افزار:
1- گیم پلی فوق العاده گرافیکی
2- مراحل جذاب و متنوع


 

قابل اجرا در سیستم عامل IOS نسخه 4.3 و بالاتر
حجم بازی: 25 مگابایت
 برای دانلود بازی اینجا کلیک کنید.

برای ویندوزفون

بازی هیجانی و زیبای موتور سواری + دانلود

بازی سه بعدی موتور AE 3D Motor v1.0 برای گوشی های دارای سیستم عامل ویندوزفون7.5 است. این بازی دارای گیم پلی هیجان انگیز با بهره برداری آسان از افکت های و جلوه های صوتی زیبا است. هدف شما در این بازی کورس گذاشتن با وسیله های نقلیه دیگر می باشد که با گذشت از هر وسیله نقلیه امتیازی بدست می آورید.

قابل اجرا در سیستم عامل ویندوز 7.5 و بالاتر
حجم نرم افزار: 12 مگابایت


برای جاوا

در خیابان فوتبال بازی کنید + دانلود

  امروز مي توانيد يك بازي فوتبال زيبا با سبك و سياق مسابقات خياباني را دانلود كنيد. شما بايد در اين بازي رقيبان خود را شكست داده و به مراحل بالاتر جام فوتبال خياباني راه پيدا كنيد.

بازي فوتبال خياباني براي جاوا در سایز تصویری 640×360 طراحي شده است.


حجم نرم افزار: 700 کیلوبایت



برای اندروید؛

بازی هیچان انگیز و سه بعدی

در این بازی که از گرافیک بسیار زیبایی بهره مند است می بایست از شر چکش هایی که می خواهند بر سرتان فرود آیند گریخته ، بر روی قطعه های یخی متحرک حرکت کرده ، از خطر سوختگی جلوگیری نموده و بین دیوار ها حرکت کنید تا سکه های موجود در طول مسیر را جمع نمایید . این بازی در ۳۰ مرحله مختلف صورت خواهد پذیرفت که هر یک از آنها دارای طراحی منحصر به فرد با توجه به تم مرحله می باشند .

نمایی از بازی مانوگانو:
 

 
برای دانلود بازی بر روی عکس کیلیک کنید
اندروید ۲٫۲ و بالاتر

 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , اندروید , تبلت , نرم افزار , مسافت ,
:: بازدید از این مطلب : 3501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392

روزمادر و زن گرامي باد

میلاد بی بی دوعالم بهترین مادر دنیا ، حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) را بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و همسر بزرگوارشان امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام ) و فرزندان بزرگوارش ایشان تبریک و تهنیت عرض می نماییم .

همچنین این عید فرخنده را بر تمام مادران و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

به مناسبت این عید فرخنده گلچینی از مولودی مداحان در طی سال های ۸۸ و ۸۹ را آماده کرده ایم که امیدوارم مورد استقبال شما دوستان عزیز واقع گردد.

جهت دانلود هر فایل روی فایل مورد نظر کلیک بفرمائید.

گلچین مولودی حضرت فاطمه الزهرا با نوای حاج محمود کریمی

گلچین اول

گلچین دوم

گلچین سوم

گلچین مولودی حضرت فاطمه الزهرا با نوای کربلایی حسین سیب سرخی

گلچین اول

گلچین دوم

گلچین مولودی حضرت فاطمه الزهرا با نوای حاج محمد رضا طاهری

گلچین اول

گلچین دوم

 

گلچین مولودی حضرت فاطمه الزهرا با نوای حاج سید مهدی میرداماد

گلچین مولودی حضرت فاطمه الزهرا با نوای مجتبی رمضانی

 

ما تا ظهور ایستاده ایم

اللهم عجل لولیک الفرج

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-مولودي ,
:: بازدید از این مطلب : 4592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه